Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 144 / Bezoekers Vandaag: 5575
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Simplex koppeling in Dynamische blokken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robstuart

Netherlands
240 berichten

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:18:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Ik heb een rangeer lokje van Arnold met Simplex koppeling. Voor degene die hiermee nog geen ervaring hebben; de Simplex koppeling is een mechanische koppeling. Wanneer het lokje een centimeter achteruit rijdt springt de koppeling omhoog. Bij het weg rijden springt de koppeling na een paar cm weer omlaag.
Nu is deze functie erg leuk bij het handmatig rangeren. Helaas ontstaat een probleempje wanneer dit lokje de dynamische blokken binnenrijdt en aankomt bij de stopmelder in deelblok-B. Het lokje rijdt een cm achteruit, de koppeling springt omhoog en bij het verlaten van de blok blijven de wagons keurig achter in het deelblok-B blok.

Nu heb ik tijdelijk een stopverbod bepaald dat het lokje niet mag stoppen in de B-deelblokken van alle dynamische blokken. De lok blijft dus wachten in het deelblok-A en verlaat de dynamische blokken zonder problemen. Het nadeel is echter dat ik dus twee posities met de blokje bezet houdt. Niet echt elegant.

Ik heb getracht of ik het achteruitrijtijd (wat een woord) bij de stopmelder kon verlengen in de dynamische blokken. Na twee cm springt de koppeling namelijk weer omlaag, maar dit is denk ik niet mogelijk.

Heeft iemand nog een idee? Dank voor het meedenken.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:28:30  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart


Ik heb getracht of ik het achteruitrijtijd (wat een woord) bij de stopmelder kon verlengen in de dynamische blokken. Na twee cm springt de koppeling namelijk weer omlaag, maar dit is denk ik niet mogelijk.





Alle treinen iets verder laten doorrijden in die blokken ?
Ze komen toch terug. Niet tot op wiossel natuurlijk bv. 5 cm .

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:44:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Koppeling met een draadje vastknopen aan de andere.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 30 nov 2010 :  09:52:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Wim, LOL

Theo, is een suggestie maar gaat weer ten koste van de opstelruimte of kan ik dat per lok instellen? Ik zal het vanavond eens opzoeken in de handleiding.

Bedankt,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 nov 2010 :  10:11:02  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart

Wim, LOL

Theo, is een suggestie maar gaat weer ten koste van de opstelruimte of kan ik dat per lok instellen? Ik zal het vanavond eens opzoeken in de handleiding.





Nee, de trein rijdt ietsje verder door, maar komt dan achteruit ietsje verder terug en staat uiteindelijk op dezelfde plaats.
Hij rijdt iets verder achteruit en dat was toch de vraag (wens ?) ?

Niet tot op wissel doorrijden want die staat meestal verkeerd.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 30 nov 2010 :  10:21:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Niet tot op wissel doorrijden want die staat meestal verkeerd.




@Theo, daar geloof ik geen barst van.

@Rob, dat was geen geintje dat is serieus.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 30 nov 2010 :  12:24:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Theo, bedankt ik begrijp wat je bedoelt. Ik ga het eens uitproberen.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 nov 2010 :  21:32:10  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros



@Theo, daar geloof ik geen barst van.





Daar trekken mijn uitrij wissels zich niks van aan...want die hebben net een trein laten vertrekken van het andere schaduwspoor en weten dat deze niet doorrijdt.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina