Auteur |
Onderwerp |
|
robstuart
Netherlands
240 berichten |
Geplaatst - 29 nov 2010 : 21:18:07
|
Ik heb een rangeer lokje van Arnold met Simplex koppeling. Voor degene die hiermee nog geen ervaring hebben; de Simplex koppeling is een mechanische koppeling. Wanneer het lokje een centimeter achteruit rijdt springt de koppeling omhoog. Bij het weg rijden springt de koppeling na een paar cm weer omlaag. Nu is deze functie erg leuk bij het handmatig rangeren. Helaas ontstaat een probleempje wanneer dit lokje de dynamische blokken binnenrijdt en aankomt bij de stopmelder in deelblok-B. Het lokje rijdt een cm achteruit, de koppeling springt omhoog en bij het verlaten van de blok blijven de wagons keurig achter in het deelblok-B blok.
Nu heb ik tijdelijk een stopverbod bepaald dat het lokje niet mag stoppen in de B-deelblokken van alle dynamische blokken. De lok blijft dus wachten in het deelblok-A en verlaat de dynamische blokken zonder problemen. Het nadeel is echter dat ik dus twee posities met de blokje bezet houdt. Niet echt elegant.
Ik heb getracht of ik het achteruitrijtijd (wat een woord) bij de stopmelder kon verlengen in de dynamische blokken. Na twee cm springt de koppeling namelijk weer omlaag, maar dit is denk ik niet mogelijk.
Heeft iemand nog een idee? Dank voor het meedenken.
mvrgr, Rob
N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002. |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 29 nov 2010 : 21:28:30
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door robstuart
Ik heb getracht of ik het achteruitrijtijd (wat een woord) bij de stopmelder kon verlengen in de dynamische blokken. Na twee cm springt de koppeling namelijk weer omlaag, maar dit is denk ik niet mogelijk.
Alle treinen iets verder laten doorrijden in die blokken ? Ze komen toch terug. Niet tot op wiossel natuurlijk bv. 5 cm .
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 09:52:54
|
Wim, LOL
Theo, is een suggestie maar gaat weer ten koste van de opstelruimte of kan ik dat per lok instellen? Ik zal het vanavond eens opzoeken in de handleiding.
Bedankt, Rob
N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 10:11:02
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door robstuart
Wim, LOL
Theo, is een suggestie maar gaat weer ten koste van de opstelruimte of kan ik dat per lok instellen? Ik zal het vanavond eens opzoeken in de handleiding.
Nee, de trein rijdt ietsje verder door, maar komt dan achteruit ietsje verder terug en staat uiteindelijk op dezelfde plaats. Hij rijdt iets verder achteruit en dat was toch de vraag (wens ?) ?
Niet tot op wissel doorrijden want die staat meestal verkeerd.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 12:24:56
|
Theo, bedankt ik begrijp wat je bedoelt. Ik ga het eens uitproberen.
mvrgr, Rob
N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 21:32:10
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
@Theo, daar geloof ik geen barst van.
Daar trekken mijn uitrij wissels zich niks van aan...want die hebben net een trein laten vertrekken van het andere schaduwspoor en weten dat deze niet doorrijdt.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|