Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 162 / Bezoekers Vandaag: 12747
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmelder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ralph

Netherlands
35 berichten

Geplaatst - 12 jun 2010 :  19:37:51  Toon profiel  Reageer met citaat
wie o wie kan mij helpen, helaas weer met een vraag over bezetmelders, als een trein die op de baan rijdt stop op een bezetmelder, ik heb er meedere bij het station, en krijgt van KL het signaal om weer door te rijden, dan gebeurt er niets, geef ik de trein een duwtje , dus over de bezetmelder heen , gaat de trein weer verder, wat doe ik fout
mvg
ralph

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 12 jun 2010 :  20:19:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Slecht contact?

Theo.

http://www.geenbergen.nl
Ga naar bovenaan de pagina

ralph

Netherlands
35 Posts

Geplaatst - 12 jun 2010 :  20:42:16  Toon profiel  Reageer met citaat
beste theo, ik geloof niet dat het om een slecht contact gaat, het kan bij elke bezetmelder gebeuren, is mijn bezetmelder te lang (cm of 4)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 jun 2010 :  21:15:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Slecht contact dus, ene wat voor rails gebruik je met welk systeem rij je wat voor soort bezetmelders zijn het, is het bij alle treinen of is het zomaar bij een enkele trein??

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

ralph

Netherlands
35 Posts

Geplaatst - 12 jun 2010 :  21:36:28  Toon profiel  Reageer met citaat
beste wim
ik rij met 2 rail,fleischmann rails, intellibox, en bezetmelders van BMD16N-SD, het maak niet uit welke bezetmelder, als een trein er op stil staat hoor ik een soort kortsluitings geluid ( niet echt hoor )uit de bm16n-sd komen, en gaat dan niet meer verder ondanks dat kl een opdracht geeft, geef ik elke willekeurige trein een zetje ( 4cm), zodat deze de bezetmelder voorbij is, dan gaat de trein weer veder
Ga naar bovenaan de pagina

Spoor1

104 Posts

Geplaatst - 12 jun 2010 :  22:42:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ralph,

Volgens mij kun je deze vraag beter stellen op het BNLS forum omdat het meer een elektrotechnische vraag is.

http://forum.beneluxspoor.net/


Groetjes Robby
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 jun 2010 :  23:53:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ralph, heb je dan wel de juiste spoorstaaf geisoleerd, of anders de juiste draad (pool) aangesloten op de bezetmelder, voor je referentie spanning. Het heeft er alle schijn van dat je de verkeerde draad gebruikt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 13 jun 2010 :  10:45:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ralph,

Ik het grijze verleden heb ik dit ook meegemaakt met zelfbouw stroomdetectie op dezelfde basis als het S88 principe.
Toen bleek de spanning maar een halve wisselspanning te zijn. Oorzaak was een slechte soldeer verbinding in het diode tracé toen (Nu worden brugcellen gebruikt) waardoor de wisselspanning maar over een zijde aan kwam, een zogenaamde halve wisselspanning, en deze een zoemend geluid produceerden. Treinen die niet hard genoeg over de bezetmelder reden kwamen tot stilstand.

Grtzz Rob


TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 15 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina