Misschien lees ik er overheen, maar ik kan het niet vinden Hoe regel ik het doorrijden in cm. bij het rijden in tractie? Moet dat bij de 'baas' gebeuren of bij achteruit rijden bij de 'slaaf'?
groet Hennie
Märklin m-rail IB basic met loconet en stroom detectie
het doorrijden in cm. geef je bij de baas op, doorrijden in cm. kan je meten met een liniaal (in cm's) vanaf het begin van de bezetmelder die als stopmelder ingesteld staat. Klopt dan de afstand niet dat is of je ijkwaarde verkeerd of de snelheid te hoog,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Gaan de meetlat er eens naast leggen en proberen een mooie stop te krijgen. Overigens is het bij vooruit rijden helemaal geen probleem. Beide V200 in tractie stoppen keurig. Ze moeten alleen nog leren de handjes netjes vast te houden! Bedankt
m.vr.gr. Hennie
Märklin m-rail IB basic met loconet en stroom detectie
Maar de baas is bij achteruit rijden wel de achterste lok. Hoe bepaal je dan het aantal cm?
Koploper bepaalt wat de baas en de knecht is bij tractierijden. Dat kan zowel de voorste als de achterste als een van de eventuele middelste zijn. Als gebruiker heb je daar niet direkt invloed op. Maar zoals Theo terecht opmerkt, het is helemaal niet van belang, je voert niks bij de locomotieven in.