Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 75 / Bezoekers Vandaag: 987
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 167
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 doorrijden treinen bij rood sein
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Populier

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 19 mei 2010 :  01:24:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim
er heerst spraakverwarring: de wissel is denk ik goed aangesloten en er staat geen vinkje bij verkeerd.
Alleen zit die tegen de rijrichting in in de baan. hierdoor rijdt de trein met de klok mee( de normale rijrichting) de wissel open. Als je van blok 7 achteruit naar blok 6 gaat schakelt koploper de wissel keurig linksaf en staat de wissel gewoon goed. Ik begrijp dus niet hoe ik dat anders zou kunnen bereiken.
Ben nog even druk bezig met het ijken van de loks maar het gaat mij veel te hard. 140 schaal km.op stand 16 van de 28 is voor een BR 01 097 gewoon idioot hard. Hij vliegt bijna van de baan af bij het achteruit rijden.

groet Hennie
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 19 mei 2010 :  01:55:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hennie,

Staat die wissel niet verkeert in één van de wisselstraten waardoor hij wordt opengereden.

Wat de snelheden betrefd, ik rij op schaal maximaal 100 kmh, anders gaat het al snel op racen lijken. Goederentreinen maximaal 80 kmh. Dus de hoogste rij-stap van de decoder terug brengen tot 80 of 100 kmh. Daarna de andere stappen ijken in KL.

Groet Jack.

Bewerkt door JackvdW op 19 mei 2010 02:03:53
Ga naar bovenaan de pagina

Populier

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 19 mei 2010 :  02:11:02  Toon profiel  Reageer met citaat


Heb net nog even naar de baan gekeken maar de wissel staat in de rechtdoor stand dus rijdend met de klok mee hoeft die niet open gereden te worden. Alleen als er een lok van het kopspoor achteruit komt rijden schakelt die linksaf met de bocht mee. Als je naar de foto van het ongeluk kijkt zie je vlg. mij ook dat de stand rechtdoor is. De stoomlok heeft ook de e-lok van de baan geramd, kijk maar naar de stand van de loks.

groet Hennie
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 19 mei 2010 :  10:15:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hennie, heb ook nog even gekeken , maar in de rijweg van 6 naar 7 staat wissel 3 toch echt verkeerd.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

Populier

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 20 mei 2010 :  17:11:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim
Een verlate reactie maar er zijn ook nog zo veel dingen aan te sluiten,te repareren. Bovendien probeer ik met wat nieuwer materiaal te rijden, dus lok ijken enz. Kost ook de nodige tijd. En als je dan ook nog een oud M sein aansluit waar sluiting inzit op een viessmann 5211 wisseldecoder dan krijg je hele bijzondere luchtjes. Ik heb al bij de buren gevraagd of er niet een soort zekering te bedenken valt om dit te voorkomen. Terug naar Koploper. Kan je aangeven waar je ziet dat de wissel 3 bij rijden van blok 6 naar 7 verkeerd staat. Als ik weet hoe je dat kunt zien dan kan ik in de toekomst dit soort fouten oplossen. Ik blijk inderdaad bij de wisselstraat van 6>7 stiekem iets veranderd te hebben. Inmiddels gerepareerd.
Groet Hennie

ps: leuk zo'n bedrijfsongeval:

Bewerkt door Populier op 20 mei 2010 19:33:43
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina