Auteur |
Onderwerp |
|
Frans 045
Netherlands
82 berichten |
Geplaatst - 10 mei 2010 : 22:04:48
|
Hallo,
Allereerst de ingredienten;
IB basic Koploper N-spoor Decoders wissel/sein Littfinski.
Alles functioneerde perfect, ik heb niet aan de bedrading gezeten dus vermoed dat ik in de instellingen iets niet zie.!! Koploper ziet wel in welk blok de lok zich bevind compleet met loknr en de bijbehorende kleuren. Ik gebruik 4 modules s88SD16-n en de s88LN. Waar zie ik iets over het hoofd.?
Gaarne een advies,
Frans.
Download Attachment: Zolderbaan.bck 66,9 KB |
|
servé
Netherlands
41 Posts |
Geplaatst - 10 mei 2010 : 22:18:41
|
Hoi,
Wat is nu precies je probleem...? Dat is mij nog niet geheel duidelijk...
Mvg,
Servé |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 mei 2010 : 00:20:07
|
Frans, en dan nu het probleem nog?
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 11 mei 2010 : 00:25:43
|
Hallo Frans,
er zit een probleem in de bezetmelding 1.01 van blok 21 naar 7. Verder sluit ik mij bij de vorige spreker aan.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
Frans 045
Netherlands
82 Posts |
Geplaatst - 11 mei 2010 : 20:51:30
|
Hallo,
Het probleem is dat er geen detectie plaatsvind waardoor kpl zijn werk niet doet. Bezetmeldpunten lichten niet op als lok blok in rijd en geeft dus vorig blok ook niet vrij. Ik heb niet aan de bedrading gezeten en vermoed dus dat de instellingen niet correct staan. IB s88 op 4. IB baudrate 19200 IB DCC IB Wisselinst DCC
Denk dat ik nu wat duidelijk ben, dan voor de reactie;s.
Frans. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 11 mei 2010 : 22:05:35
|
Frans,
In de database lijkt poortnummer niet meer ingevuld...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 mei 2010 : 23:46:28
|
Frans, is de baudrate instelling wel juist, standaard staat een IB-Basic op 115200.
Mvg Wim.
|
|
Frans 045
Netherlands
82 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2010 : 16:43:21
|
Mannen,
Ik heb nu 1 bzm module de s88SD16-n aangesloten en geprogrammeerd 1-16. Nu rijd de lok alleen over de bezetmeldpunten die in de eerste module zitten dus 1 t/m 16 maar de bezetmeldpunten lichten niet op. Komt de lok in bzm punt 2.01 dan stopt hij. Op de onbewaakte delen rijd hij overigens ook.
Vreemd is het dat kpl de bezetmeldpunten niet ziet ook niet in testprogramma en zodoende niets automatisch aanstuurd. Wel laat klp zien in welk blok een trein zich bevind en waar hij heen gaat.
Zijn er liefhebbers die eens bij mij kunnen kijken en het probleem oplossen? Ben al ruuim een week aan het klooien maar helaas..
Hoor graag van jullie.
Frans. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2010 : 17:44:34
|
Frans,
Neem dan even contact op met de maker en leverancier. Dan kan het probleem waarschijnlijk zeer snel opgelost zijn/worden.
Mvg Wim.
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2010 : 17:47:44
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Frans 045
Mannen,
Vreemd is het dat kpl de bezetmeldpunten niet ziet ook niet in testprogramma en zodoende niets automatisch aanstuurd. Wel laat klp zien in welk blok een trein zich bevind en waar hij heen gaat.
Als Koploper de trein aanduidt en ook volgt in de blokken beduidt dat de bezetmelders WEL met koploper "spreken". Dat de punten op het scherm niet verkleuren is een andere instelling in de database,heeft ook niets met automatisch sturen te zien, enkel met aanduiding op scherm. Maar hebben we het nu over simulatie of in het "echt" op de baan ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 14 mei 2010 : 16:13:19
|
Hallo Frans,
Hoewel Amsterdam niet om de hoek ligt, wil ik met alle plezier eens bij je langskomen om te zien waar de problemen zitten. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat ik de problemen helemaal kan oplossen, maar met zijn tweeën moeten we toch een eindje verder kunnen komen. Laat even via een mail via mijn profiel weten wanneer een en ander zou passen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Frans 045
Netherlands
82 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2010 : 19:29:09
|
Mannen,
Mijn probleem is opgelost, alle bzm doen het weer. De S88LN bleek defect te zijn, en dan kan je zoeken dat je een ons weegt. Wim, heeft deze vervangen want ik zelf heb geen verstand van geassembleerde printen plaatjes. Ik ben weer een gelukkig mens.
Thanx.
Frans |
|
|
|
Onderwerp |
|