Auteur |
Onderwerp |
|
plmtsbda
Netherlands
87 berichten |
Geplaatst - 17 mei 2010 : 15:25:30
|
Beste forumleden,
Ik wil wanneer ik stop met rijden mijn treinen klaar zetten voor een volgende start.
Mijn idee is dat elke trein naar zijn eigen, vooraf door mij bepaald, opstelspoor gaat. Bv trein 1 naar blok 3; trein 2 naar blok 8; enz.
Omdat er ook pendeltreinen zijn en opstelsporen waar een trein achteruit inrijdt, is het ook van belang dat een trein, wanneer hij eenmaal is gestopt, in de juiste rijrichting klaar staat, opdat hij bij de volgende start de juiste richting heeft.
Ik denk dat ik moet werken met opstelsporen, maar weet niet hoe ik moet beginnen. Wie kan mij een opzetje aanrijken?
Is het opstellen te forceren middels een noodstop?
M.v.g.
Bart van Veen
bvv |
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2010 : 17:31:48
|
Bart,
Bij de aanvullende blokgegevens kan je aanvinken of het een opstelblok is. (2e rijtje 4e van boven)
Als je stopt met rijden en je drukt op de button Naar opstelblokken (5e van links naar rechts) of F7 dan rijden de treinen naar deze blokken. Dit is altijd willekeuring.
Wil je dit per lok afdwingen dan moet je meer regelen. Maak een logische actie "Naar opstelsporen" Wanneer waar: Rijden naar opstelsporen. Maak per trein een vaste of variabele route en zorg dat deze de trein neer zet waar jij wil.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2010 : 21:10:12
|
Hallo Bart,
Ik heb, qua oplossing, niets toe te voegen aan wat Wim schrijft. Over het voor- of achteruit staan van een trein hoef je je geen zorgen te maken. Dat regelt Koploper wel voor je als je weer start.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|