Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 228 / Bezoekers Vandaag: 13426
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Krijg locomotief niet automatisch
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jan Koelewijn

2 berichten

Geplaatst - 11 apr 2010 :  15:19:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag allemaal,

Een onverklaarbaar probleem dat ongetwijfeld een simpele oorzaak heeft.
Mijn locomotieven blijven ingesteld staan als handmatig, ook onthouden ze bij het instellen van het rijgedrag niet dat ze een vaste treinroute moeten volgen.

Het heeft prima gefunctioneerd maar na een noodstop, omdat alles op elkaar was gebotst -op zich vreemd want de blokbeveiliging zou dat moeten voorkomen- krijg ik het niet meer aan het draaien.

wat doe ik verkeerd?

h.g. Jan



een man blijft altijd een kind

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  15:59:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Lok slepen naar het volgende blok zal het automatische rijden weer moeten actieveren. En zolang er niet te veel uitzonderingen verboden zijn aangemaakt zal dit gewoon werken. De vaste route zal weer starten als de lok op zijn richtingblok is aangekomen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2548 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  19:50:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Het lijkt erop dat je locs de vaste routes kwijt zijn geraakt bij de noodtop. Je kunt dan het beste alle locstanden initialiseren onder [Algemeen] en de locs weer in de startblokken van de vaste routes zetten. Een vaste route start namelijk alleen als de loc in het startblok (=richtingsblok in het tabblad vaste route) komt. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Koelewijn

2 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  20:46:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt allebei,

Ga het gelijk proberen. Moet zeggen dat Koploper zo langzamerhand steeds logischer wordt voor mij, tot nu toe op een simpele baan, zoals door iedereen aangeraden. Ben blij dat ik die adviezen heb opgevolgd.

h.g. Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina