Auteur |
Onderwerp |
|
selectrixfreak
Netherlands
60 berichten |
Geplaatst - 11 apr 2010 : 16:19:19
|
Is het mogelijk om wisselstraten vertraagd vrij te geven? Bij mij worden bij automatisch rijden, sommige wisselstraten te vroeg vrijgegeven, waardoor de laatste wagons ontsporen door te vroeg gezette wissels. Ik werk met één echte bezetmelder per blok en één virtuele, om de trein de laten afremmen naar nul. Koploper geeft de wisselstraat netjes vrij op de laatste melder, maar dit is dus te vroeg. Ik heb al een extra virtuele melder geprobeerd een stukje verder in het blok, maar dat helpt niet en de trein gaat dan later stoppen. Blijkbaar kijkt koploper dan naar de laatste melder om het remmen te beginnen en dat moet juist niet. Ik heb de database effe toegevoegd. Het gaat mij om blok 8 bij het rijden vanuit blok 7 als voorbeeld. De remming in blok 8 moet worden ingezet na 40 cm rijden en de wisselstraat moet vrijkomen na 60 cm rijden. (dus 20 cm later).
Of kan ik misschien een tijdvertraging inbouwen??
Download Attachment: Wassenbergbahn_20100411_161327.bck 132,17 KB
Groetjes Bert Wassenbergbahn dieseltractie in N --Selectrix2000-- |
Bewerkt door selectrixfreak op 11 apr 2010 16:20:40 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 apr 2010 : 16:39:33
|
Bert, dat komt natuurlijk omdat je systeem veels te snel is, dat kan koploper dus helemaal niet bijhouden.
Maar wat denkt je ervan om de wissels op de laatste melder in je blok vrij te geven ipv van op de eerste, of om de wissels en je blokken op basis van lengte van blok en trein vrij tegeven of juist langer bezet te houden. Zo maar een paar simpele mogelijkheden om het op te lossen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
|
|
selectrixfreak
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 11 apr 2010 : 17:01:01
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Bert, dat komt natuurlijk omdat je systeem veels te snel is, dat kan koploper dus helemaal niet bijhouden.
Hahaha da's een goeie!!
Kun je me vertellen hoe ik de wissels moet vrijgeven op de laatste melder? De 2e oplossing begrijp ik niet helemaal.
Groetjes Bert Wassenbergbahn dieseltractie in N --Selectrix2000-- |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 11 apr 2010 : 20:06:39
|
Hallo Bert,
Zie ook mijn epistel in het andere draadje. In feite is natuurlijk het probleem te lange treinen in te korte blokken. Ik heb het geheel opgelost door elke actieve wissel van een bezetmelder te voorzien en de wisselstraat vrij te geven op deze bezetmelders. Dat werkt perfect. Je moet dan wel alle rijtuigen detecteren. Een actieve wissel is een wissel, dat op verschillende blokken uitkomt. Een wissel in het midden van een wisselstraat (en omgeven is door andere wissels) is dan niet actief en heeft geen aparte bezetmelder nodig.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 11 apr 2010 20:08:13 |
|
|
selectrixfreak
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 11 apr 2010 : 20:52:24
|
De trein is niet te lang, hij kan zelfs nog langer, maar ik ga eens proberen met de optie: Wisselstraat vrijgeven na geheel gedetecteerde trein, en dan kan ik een vertragingstijd opgeven (onderaan window)Ik kan dan bij vrijgeven wisselstraat het blok ervóór opgeven.
Jammer dat dit niet gewoon standaard kan. Als de trein in het bestemmingsblok arriveert, dan zou je eigenlijk een tijd moeten kunnen opgeven.
Groetjes Bert Wassenbergbahn dieseltractie in N --Selectrix2000-- |
Bewerkt door selectrixfreak op 11 apr 2010 21:07:29 |
|
|
|
Onderwerp |
|