Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 125 / Bezoekers Vandaag: 11238
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 381
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Tijdvertraging vrijgeven wisselstraten?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

selectrixfreak

Netherlands
60 berichten

Geplaatst - 11 apr 2010 :  16:19:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Is het mogelijk om wisselstraten vertraagd vrij te geven? Bij mij worden bij automatisch rijden, sommige wisselstraten te vroeg vrijgegeven, waardoor de laatste wagons ontsporen door te vroeg gezette wissels. Ik werk met één echte bezetmelder per blok en één virtuele, om de trein de laten afremmen naar nul. Koploper geeft de wisselstraat netjes vrij op de laatste melder, maar dit is dus te vroeg. Ik heb al een extra virtuele melder geprobeerd een stukje verder in het blok, maar dat helpt niet en de trein gaat dan later stoppen. Blijkbaar kijkt koploper dan naar de laatste melder om het remmen te beginnen en dat moet juist niet.
Ik heb de database effe toegevoegd. Het gaat mij om blok 8 bij het rijden vanuit blok 7 als voorbeeld. De remming in blok 8 moet worden ingezet na 40 cm rijden en de wisselstraat moet vrijkomen na 60 cm rijden. (dus 20 cm later).

Of kan ik misschien een tijdvertraging inbouwen??



Download Attachment: Wassenbergbahn_20100411_161327.bck
132,17 KB

Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--

Bewerkt door selectrixfreak op 11 apr 2010 16:20:40

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  16:39:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert, dat komt natuurlijk omdat je systeem veels te snel is, dat kan koploper dus helemaal niet bijhouden.

Maar wat denkt je ervan om de wissels op de laatste melder in je blok vrij te geven ipv van op de eerste, of om de wissels en je blokken op basis van lengte van blok en trein vrij tegeven of juist langer bezet te houden. Zo maar een paar simpele mogelijkheden om het op te lossen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  17:01:01  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Bert, dat komt natuurlijk omdat je systeem veels te snel is, dat kan koploper dus helemaal niet bijhouden.




Hahaha da's een goeie!!

Kun je me vertellen hoe ik de wissels moet vrijgeven op de laatste melder? De 2e oplossing begrijp ik niet helemaal.



Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2568 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  20:06:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Zie ook mijn epistel in het andere draadje. In feite is natuurlijk het probleem te lange treinen in te korte blokken. Ik heb het geheel opgelost door elke actieve wissel van een bezetmelder te voorzien en de wisselstraat vrij te geven op deze bezetmelders. Dat werkt perfect. Je moet dan wel alle rijtuigen detecteren. Een actieve wissel is een wissel, dat op verschillende blokken uitkomt. Een wissel in het midden van een wisselstraat (en omgeven is door andere wissels) is dan niet actief en heeft geen aparte bezetmelder nodig.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 11 apr 2010 20:08:13
Ga naar bovenaan de pagina

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 11 apr 2010 :  20:52:24  Toon profiel  Reageer met citaat
De trein is niet te lang, hij kan zelfs nog langer, maar ik ga eens proberen met de optie: Wisselstraat vrijgeven na geheel gedetecteerde trein, en dan kan ik een vertragingstijd opgeven (onderaan window)Ik kan dan bij vrijgeven wisselstraat het blok ervóór opgeven.

Jammer dat dit niet gewoon standaard kan. Als de trein in het bestemmingsblok arriveert, dan zou je eigenlijk een tijd moeten kunnen opgeven.


Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--

Bewerkt door selectrixfreak op 11 apr 2010 21:07:29
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina