Auteur |
Onderwerp |
|
Bren
Netherlands
7 berichten |
Geplaatst - 23 feb 2010 : 11:48:51
|
Geachte forum leden,
Na op het forum al heel wat te hebben gelezen over blokken maken heb ik nog enkele vragen over hoe nu precies te beginnen. Ik ga werken met Uhlenbrock loconet bezetmelders. Ik heb een bestaande analoge baan die nu langzamerhand geheel digitaal wordt en moet dus slijpen in de baan.
Alleen, waar slijp ik de rails nu precies tussen de wissels bij b.v. een station? Ik zit te denken aan 2 meldingen per blok, of is 3 beter/mooier? B.v. een loc komt binnen via een wissel bij een station, de lengte van de rail is ca. 40 cm. Wat is jullie ervaring om waar te slijpen/solderen?
Alvast dank voor jullie meedenken.
Groeten Bren
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 23 feb 2010 : 13:16:09
|
Bren,
Alvorens iets te gaan doen vind ik dat het beter is de eerste stappen te maken met een proefbaan(tje). Dit om e.e.a. beter te doorgronden voor jezelf. Wij, (Ik) kunnen niet zo maar zeggen wat je moet doen. Dit is afhankelijk van wat je wil en wat je mogelijkheden zijn. Ook ik als doorgewinterde (wat heet, maar wel wat ervaring) moet af en toe nog de secties aanpassen aan de realiteit om alles wat beter te laten lopen.
Grtzz Rob
TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
Bren
Netherlands
7 Posts |
Geplaatst - 26 feb 2010 : 17:16:18
|
Bob,
Klopt wat je zegt maar ben al wel een stap verder. Heb al het e.e.a. met een proefbaantje gedaan. Maar het gaat er hoofdzakelijk om waar ik precies doorslijp op een (station)rail van 40 cm die tussen 2 wissels ligt. Ik heb wel een idee maar vraag eigenlijk naar ervaringen van mensen die dit al hebben gedaan. N spoor is klein en soms al moeilijk genoeg....
Groet Bren |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 feb 2010 : 19:10:25
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Bren
Bob,
Klopt wat je zegt maar ben al wel een stap verder. Heb al het e.e.a. met een proefbaantje gedaan.
Maar dan is dit dus eigenlijk een overbodige vraag, of een vraag naar de bekende weg. Op je proefbaantje heb je kunnen zien hoe kort of hoelang een meldsectie kan of moet zijn, als je dat daar niet hebt kunnen zien, dan zul je denk ik nogmaals een proefopstelling kunnen maken, om daar eens naar te kijken. Op mijn N-Baan heb ik secties van 111 mmm en van 222mm lang, beide voldoen aan mijn eisen, maar geeft geen garantie dat deze lengtes ook aan jouw eisen voldoen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
|
|
|
Onderwerp |
|