Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 229 / Bezoekers Vandaag: 13418
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 een blok te ver.... mcc
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Henk Kooiman

45 berichten

Geplaatst - 26 feb 2010 :  11:20:36  Toon profiel  Reageer met citaat
dag allen,
Voor zover ik kan nagaan is het gekomen bij de upgrade naar 6.7.
Stel ik heb 3 blokken op een rijtje. 1, 2 en 3. Elk met 1 bezetmelder. Nu geef ik bij 2 in dat de richtingaanwijzer aanmoet.
Voorheen ging dan zodra de auto op de bezetmelder van 2 kwam, de richtingaanwijzer aan. Nu gebeurt het al bij blok 1 om vervolgens bij 2 ook aan te blijven en bij 3 uit te gaan.
Apart is ook dat er 2 blokken zijn waarin de auto staat.
Dus de auto staat fysiek in blok 1 maar blok 2 kleurt ook op als zijnde bezet. (muisaanwijzer er boven geeft dit ook bij beiden aan)
Wat is hier fout, wat doe ik fout?
mvg
Henk

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 26 feb 2010 :  12:12:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Gebruik je virtuele melders?

Grtzz Rob


TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Kooiman

45 Posts

Geplaatst - 26 feb 2010 :  12:45:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Rob,
Virtuele adressen? Volgens mij heb ik dat nooit ingegeven. Maar zojuist even gekeken en bij blokeigenschappen/bezetmelders staan nu 2 bezetmelders. (?? eerste alleen rijden en bij de 2de het nr van de melder ??) Afijn, ik ga dit eens nader bekijken. Als je een kant en klare oplossing weet is die natuurlijk welkom.
dank
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 26 feb 2010 :  13:21:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

"Rijden" en de afstand in cm (bijna onderin hetzelfde venster) is een virtuele melder.

Stel je melder van blok 1, 20 cm lang is dan gaat de virtuele melder meten vanaf het binnenkomst punt op de melder van Blok 1. Dus als het 0 is geeft Koploper hem dus al aan in blok 2 terwijl hij nog in 1 is, echter alleen als hij mag doorrijden anders houdt Koploper vast wat gereden is totdat je weer gaat rijden. Dus als je rijden op 30 cm zet wordt die zichtbaar in blok 2 als hij er werkelijk ook in is.

Grtzz Rob


TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Kooiman

45 Posts

Geplaatst - 26 feb 2010 :  14:01:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob, praten we nu hier over de lengte van de bezetmelder? Bij mijn auto's gaan de meldingen middels reedcontacten.

Bij mcc staat "virtueleadressen" altijd "aangevinkt" en is niet uit te zetten.(volgens de beschrijving) Trouwens, het venster geeft niet de instelmogelijkheden weer van extra cm enz. Het blijft gewoon dat kleine window met 5 instelregels.

Ik heb nu alle blokken weer teruggezet naar 1 melder. Er is nu inderdaad maar één blok gekleurd als bezet maar de richtingaanwijzer gaat nog steeds "een blok te vroeg" aan.

Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 26 feb 2010 :  14:58:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Dat wist ik niet dat de basics van MCC anders waren als van de treinen. Heb zelf geen MCC maar je probleem is nu opgelost begrijp ik.

Succes en plezier in ieder geval

Grtzz Rob


TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Kooiman

45 Posts

Geplaatst - 26 feb 2010 :  20:20:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Bob,
Het probleem is nog niet opgelost. Als ik in blok 2 ingeef dat bij vertrekken naar blok 3 de richtingaanwijzer aanmoet gaat bij automatisch rijden de richtingaanwijzer alvast in blok 1 aan
mvg
Henk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina