Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 726 / Bezoekers Vandaag: 10224
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Koploper "verliest" Lok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

lou

Netherlands
36 berichten

Geplaatst - 06 nov 2009 :  20:26:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede avond allemaal,

Ik heb een gedeelte van mijn schaduwstation zo goed als klaar.
In principe rijdt alles zoals het moet op een drietal blokken na.
Vanuit Bl. 20 via 65 naar 11 en veder naar blok 7 daar gaat het fout. Op een of andere manier "ziet" KL de lok na Bl. 65 niet meer, wordt de wisselstraat van blok 11 naar 7 NIET gezet en rijdt de lok ongecontroleerd verder naar BL 14 waar, als ik niet oppas, de lok naar beneden dondert, want daar houdt het spoor op!!

Het gebeurt niet altijd, maar wel regelmatig. Ik voeg mij DB toe evenals de logging. Het gaat volgens mij fout tussen regel 180 en 195 , de betreffende lok heeft het adres 33. Tevens voeg ik een paint afbeelding toe, want dit gebeurde vanavond. De lok (33) miet naar links richting blok 11 en 7 rijden maar de wisselstraat achter de lok wordt gezet!!??

Ik ben al een aantal avonden aan het zoeken en het testen maar ik kan het niet vinden.

Kan iemand mij helpen??

Ps.helaas lukt het niet een jpeg bestand te uploaden, ik krijg een melding "invalid string" de file was 200 kb. zou eigenlijk moeten kunnen.

Met vriendelijke groet,

Lou Cremers

Download Attachment: zolderbaan2_20091106_194029.txt
39,43 KB

Download Attachment: zolderbaan2.bck
72,87 KB

MARKLIN C-RAIL, CS1 RELOADED (ESU) LAPTOP VISTA PROFESSIONAL

P de Reede

Netherlands
256 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  20:56:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Lou,

Je moet in onderhouden Blokken wel een vinkje zetten, Blok 65 uit 11> 20.

Mvg Piet

PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  21:19:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Lou,

Wat zie je in het rijwindow van de betreffende loc als deze dat rondje rijdt. links onderin staat op welke melder er gewacht wordt.

Heb sterk de indruk dat er ergens een bezetmelder gemist wordt cq niet komt en dan rijdt hij door tot "donderen"

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  22:03:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
"invalid string"

Gebruik je misschien verkeerde characters in de bestandsnaam? Ook geen spatie's gebruiken.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  22:25:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Lou,

prima progressie, in je ontwerp, compliment,

Er zit nog een klein probleempje in de eigenschappen, onderhouden blokken in blok 11,

Een trein komend uit blok 65, mag in blok 11 (eigenschappen blok 11) zonder te keren rechtdoor rijden naar blok 65, hier zal koploper inderdaad de trein kwijtraken, even het vinkje bij naar blok 65 weghalen, of hier een vinkje zetten bij keer loc, dat zal het probleem oplossen,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina