Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 660 / Bezoekers Vandaag: 8806
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Verschillende treinlengte in hetzelfde blok.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

santhe

Netherlands
212 berichten

Geplaatst - 06 nov 2009 :  22:47:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Mede-Trein-Koplopers,

Misschien een vreemde vraag, maar is het op de een of andere manier mogelijk om de maximale treinlengte van een bepaald blok afhankelijk te laten zijn van een bepaalde wisselstand. Dus bijvoorbeeld: Als de wissel op rechtdoor staat een treinlengte van 2 mtr en staat die wissel op afbuigend een treinlengte van 1 mtr. De wissel zelf is een handgeschakelde en wordt dus nooit automatisch geschakeld.

Groetjes,

Theo.

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  23:46:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Waarom maak je er geen 2 blokken van met de wissel ertussen. Die kan je dus als Nr 0 definiëren als je hem handmatig gebruikt.
Echter je hebt geen beveiliging tenzij je hem via Koploper schakelt.

Ik denk dus dat er mogelijkheden zijn om via logische acties en variabele route dit zodanig in te richten dat als wissel onveilig staat alleen het eerste blok gebruikt mag worden.

Grtzz Rob

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina