Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 37 / Bezoekers Vandaag: 515
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 leren remmen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gardevil

Belgium
42 berichten

Geplaatst - 05 nov 2009 :  18:49:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Hallo,

nu dat ik er eindelijk in gelukt ben alle foutmeldingen uit mijn baan te krijgen is het ogenblik aangebroken om uitvoerig te testen.

Hierbij vallen me twee zaken op:

1: In de blokken met twee bezetmelders, stoppen de treinen onmiddellijk na het inrijden van de tweede sectie (tweede bezetmelder). Het instellen van het item doorrijden, laat een (van de vier) locomotieven perfect stoppen waar ik wil, de andere blijven onmiddellijk stoppen na de tweede bezetmeleder.

2: In sommige gevallen (blokken met twee en drie bezetmelders) rijdt de loc tot voorbij de laatste bezetmelder, en stopt soms met de wielen van de eertse bogie in het volgende blok. Andere treinen stoppen daar perfect.

Kan ik deze zaken aanpassen in de blokgegevens of in de treingegevens of in beide?

mvg Gardevil.

Download Attachment: zolderbaan_20091104_224602.bck
35,55 KB

Bewerkt door gardevil op 05 nov 2009 19:07:04

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  19:34:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Op zo'n ondertekening krijg je van mij geen zinnge reactie. Helaas.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

wimla

Netherlands
42 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  19:50:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Even gewoon je echte naam onder je vraag zetten en geen schuilnaam oid., dan krijg je vast antwoord.

Wim Lageweg
trambaan HO
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  20:14:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Misschien is dat wel zijn eigen naam, wie weet.
Beetje botte reacties zijn het wel.

Theo
Ga naar bovenaan de pagina

wimla

Netherlands
42 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  20:51:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik geloof niet dat mijn reactie iets met "bot" te maken heeft. Alleen een uitnodiging om de echte naam te gebruiken. We weten allemaal hoe Paul op nickname's reageert en terecht.

Wim Lageweg
trambaan HO
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2570 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  21:01:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Gardevil,

Na de procedurele opmerkingen van Paul, Wim en Theo, waar ik het overigens helemaal mee eens ben - een echte naam is zoals het hoort, dan toch maar een inhoudelijk antwoord.
Het netjes stoppen heeft alles te maken met snelheden. Als je trein te snel het stopblok inrijdt, dat wil normaal gesproken zeggen sneller dan de ingestelde minimum snelheid voor de trein, volgt een noodstop. Als de trein wel netjes op of onder de minimum snelheid binnenkomt zal de trein netjes afremmen. Dat moet hij wel even leren, dus dat kost een paar keer stoppen.
Als nu je voor de specifieke trein ingestelde minimum snelheid aan de hoge kant is, dan heeft de trein een flinke remweg en kan de lok al in het volgende blok staan, voordat hij stil staat. In HO gebruik ik zelf stopsecties van tussen de 40 en 50 cm. Dat werkt over het algemeen goed. Je moet dus eens goed naar je snelheden kijken en de lengtes van je stopsecties. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

gardevil

Belgium
42 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  21:13:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Hoi,


Mijn naam is overigens Frank, maar ik gebruik Gardevil al zolang dat het een beetje mijn tweede naam geworden is, ik wordt er in sommige middens zelfs mee aangesproken. Ik realiseerde me niet dat er nog mensen zijn die graag je echte naam kennen. Bij deze dus.

@phdirk, bedank voor je reactie ik zal ze zeker proberen.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  21:51:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Jij introduceert bewoordingen/termen die nergens worden gebruikt in Koploper. Stopblok? Ik neem aan dat jij stopsectie bedoeld.

De stopsectie is onderdeel van een blok. Een stopblok zou ik meer typeren als een blok waarin de trein altijd moet stoppen.

Dit om verdere verwarring te voorkomen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2570 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  17:44:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en anderen,

Je hebt helemaal gelijk. Excuses voor de verwarring. Ik bedoelde inderdaad de stopsectie, waar ik stopblok schreef. Verder gebruik ik wel de term stopsectie, hetgeen mogelijk de verwarring nog vergrootte. Je moet ook niet achter de baan zitten en tegelijk op dit forum. Want hoewel Koploper alles netjes bestuurt, wordt je toch snel afgeleid.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 06 nov 2009 17:47:05
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina