Auteur |
Onderwerp |
|
gardevil
Belgium
42 berichten |
Geplaatst - 05 nov 2009 : 18:49:03
|
Hallo,
nu dat ik er eindelijk in gelukt ben alle foutmeldingen uit mijn baan te krijgen is het ogenblik aangebroken om uitvoerig te testen.
Hierbij vallen me twee zaken op:
1: In de blokken met twee bezetmelders, stoppen de treinen onmiddellijk na het inrijden van de tweede sectie (tweede bezetmelder). Het instellen van het item doorrijden, laat een (van de vier) locomotieven perfect stoppen waar ik wil, de andere blijven onmiddellijk stoppen na de tweede bezetmeleder.
2: In sommige gevallen (blokken met twee en drie bezetmelders) rijdt de loc tot voorbij de laatste bezetmelder, en stopt soms met de wielen van de eertse bogie in het volgende blok. Andere treinen stoppen daar perfect.
Kan ik deze zaken aanpassen in de blokgegevens of in de treingegevens of in beide?
mvg Gardevil.
Download Attachment: zolderbaan_20091104_224602.bck 35,55 KB |
Bewerkt door gardevil op 05 nov 2009 19:07:04 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2009 : 19:34:53
|
Op zo'n ondertekening krijg je van mij geen zinnge reactie. Helaas.
Mvg, Paul. |
|
|
wimla
Netherlands
42 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2009 : 19:50:12
|
Hallo, Even gewoon je echte naam onder je vraag zetten en geen schuilnaam oid., dan krijg je vast antwoord.
Wim Lageweg trambaan HO |
|
|
santhe
Netherlands
212 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2009 : 20:14:30
|
Misschien is dat wel zijn eigen naam, wie weet. Beetje botte reacties zijn het wel.
Theo |
|
|
wimla
Netherlands
42 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2009 : 20:51:20
|
Ik geloof niet dat mijn reactie iets met "bot" te maken heeft. Alleen een uitnodiging om de echte naam te gebruiken. We weten allemaal hoe Paul op nickname's reageert en terecht.
Wim Lageweg trambaan HO |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2009 : 21:01:07
|
Hallo Gardevil,
Na de procedurele opmerkingen van Paul, Wim en Theo, waar ik het overigens helemaal mee eens ben - een echte naam is zoals het hoort, dan toch maar een inhoudelijk antwoord. Het netjes stoppen heeft alles te maken met snelheden. Als je trein te snel het stopblok inrijdt, dat wil normaal gesproken zeggen sneller dan de ingestelde minimum snelheid voor de trein, volgt een noodstop. Als de trein wel netjes op of onder de minimum snelheid binnenkomt zal de trein netjes afremmen. Dat moet hij wel even leren, dus dat kost een paar keer stoppen. Als nu je voor de specifieke trein ingestelde minimum snelheid aan de hoge kant is, dan heeft de trein een flinke remweg en kan de lok al in het volgende blok staan, voordat hij stil staat. In HO gebruik ik zelf stopsecties van tussen de 40 en 50 cm. Dat werkt over het algemeen goed. Je moet dus eens goed naar je snelheden kijken en de lengtes van je stopsecties. Succes ermee.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
gardevil
Belgium
42 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2009 : 21:13:35
|
Hoi,
Mijn naam is overigens Frank, maar ik gebruik Gardevil al zolang dat het een beetje mijn tweede naam geworden is, ik wordt er in sommige middens zelfs mee aangesproken. Ik realiseerde me niet dat er nog mensen zijn die graag je echte naam kennen. Bij deze dus.
@phdirk, bedank voor je reactie ik zal ze zeker proberen. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2009 : 21:51:41
|
Dirk,
Jij introduceert bewoordingen/termen die nergens worden gebruikt in Koploper. Stopblok? Ik neem aan dat jij stopsectie bedoeld.
De stopsectie is onderdeel van een blok. Een stopblok zou ik meer typeren als een blok waarin de trein altijd moet stoppen.
Dit om verdere verwarring te voorkomen.
Mvg, Paul. |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2009 : 17:44:51
|
Hallo Paul en anderen,
Je hebt helemaal gelijk. Excuses voor de verwarring. Ik bedoelde inderdaad de stopsectie, waar ik stopblok schreef. Verder gebruik ik wel de term stopsectie, hetgeen mogelijk de verwarring nog vergrootte. Je moet ook niet achter de baan zitten en tegelijk op dit forum. Want hoewel Koploper alles netjes bestuurt, wordt je toch snel afgeleid.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 06 nov 2009 17:47:05 |
|
|
|
Onderwerp |
|