Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 655 / Bezoekers Vandaag: 8797
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 S88 bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

luc r.

Belgium
64 berichten

Geplaatst - 05 nov 2009 :  15:05:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Geachte koplopers,

Ik ben bij de bouw van mijn baan op zolder zover, dat er reeds vijf modules S88 zijn aangesloten,waaronder een schaduwstation.Bij het testen van de bezetmelders, krijg ik echter voor twee punten een valse bezetmelding.Er staat geen enkele lok of wagen in het desbetreffende blok. De twee punten krijgen een gele kleur en de beide blokken een blauwe kleur. Ik heb de bezetmelders in kwestie nagekeken (Märklin K-sporen, doorgeslepen en met een grijze draad aan de module verbonden). Alles lijkt korrekt en goed verbonden. Als ik de aansluiting aan de module verwijder, verdwijnt ook de foutmelding. Bij het opnieuw inpluggen van de draad, krijg ik opnieuw de foutmelding. Voor ik de volledige draad verwijder en opnieuw aansluit, wil ik vragen of deze valse bezetmelding door een fout in de draad(onderbreking) kan veroorzaakt zijn.
Mvg,

Luc

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  18:50:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Luc,

dat betekend toch dat er ergens nog contact gemaakt wordt. Dus zal je daar toch verder moeten zoeken waar die verbinding zit.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  14:14:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ben en Rob,

Bedankt voor het meedenken. Blijkbaar zijn mij ogen ook niet al te best meer ( bril met dubbel zicht ). Ik heb de raad gevolgd en met een loupe gekeken naar het desbetreffende baandeel. Effectief, een klein bijna niet zichtbaar staalbraampje was oorzaak van een valse melding.
Opgelost, wij kunnen verder Koploper testen, wat tot heden enorm meevalt. Nogmaals bedankt.

Mvg,

Luc
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  16:03:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Luc,

Als ik iets doorslijp dan kontroleer ik altijd met een multimeter of er weerstand is tussen de doorgeslepen stukken.
Deze moet 0 (nul) zijn.

Mijn ogen zijn nog redelijk, vooral als er veel licht is, maar zoals altijd op de plaats waar je bezig ben is het te donker of je eigen schaduw.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  16:25:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim jij hebt een rare meter.0 nul betekent bij mij kortsluiting.Oneindig of platte streepjes is geen weerstand.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  16:39:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bellejt

Wim jij hebt een rare meter.0 nul betekent bij mij kortsluiting.Oneindig of platte streepjes is geen weerstand.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T


Helemaal mee eens. Echter, het (foutje) was mij niet opgevallen.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 06 nov 2009 :  17:20:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan je nagaan hoelang het geleden is en hoevaak ik hem gebruik

De bedoeling is in iedergeval duidelijk.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina