Auteur |
Onderwerp |
|
Ferdinand Paternoster
Netherlands
139 berichten |
Geplaatst - 06 aug 2009 : 18:25:37
|
Een goededag,
Hierbij heb ik nog een vraag betreft de snelheid in het station.
Met de testbaan ben ik nu bezig, en heb bij stationssporen een max snelheid van 65 km/h ingesteld, om het stoppen te bevoorderen, als mijn snelheid in blok te hoog was stopte de trein niet mooi en schoot soms voorbij aan zijn punt.
Nu het volgende, mijn stoptrein stopt netjes waar hij moet stoppen, echter stel ik heb een TEE rijden met 10 tot 12 bakken erachter, deze moet gewoon doorrijden, liefst op snelheid, wat je ook in grootspoor ziet.
Echter is mijn max snelheid in dit blok ingesteld op de zogenoemde 65 km/h, hoe moet ik dit probleem aanpakken, heb de handleiding meerdere malen door gespit maar niet aan uit gekomen, vandaar dat ik deze aan jullie stel.
Met vriendelijke groeten Ferdinand
N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks |
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 06 aug 2009 : 19:17:12
|
Hoi Ferdinand,
Je kan de blokken in je station definieren dmv bloktypes. Dat kan je dus ook bij je locomotieven - treintypes.
Zo als dit gedaan is kan je in gegevens treintype / bloktype veranderingen cq aanpassingen maken voor een treintype in bloktype. Ook hier een beetje spelen maar ieder trein zal dan zijn eigen karakteristiek krijgen in een blok. Je kan zo ook de stoptijd instellen.
Grtz Rob
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 06 aug 2009 : 20:01:45
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Ferdinand Paternoster
Nu het volgende, mijn stoptrein stopt netjes waar hij moet stoppen, echter stel ik heb een TEE rijden met 10 tot 12 bakken erachter, deze moet gewoon doorrijden, liefst op snelheid, wat je ook in grootspoor ziet.
Echter is mijn max snelheid in dit blok ingesteld op de zogenoemde 65 km/h, hoe moet ik dit probleem aanpakken, heb de handleiding meerdere malen door gespit maar niet aan uit gekomen, vandaar dat ik deze aan jullie stel.
Hiervoor moet je treintypes gebruiken, zoals Rob voorstelde.(stoptrein+TEE) Dan zal de stoptrein bij het binnenrijden van het "stationsblok" vertragen naar zijn gemiddelde snelheid , terwijl bv. TEE rustig doorrijdt, aan zijn maximum snelheid of blokmaximum, het laagste van de twee.
Je kan dan zelfs de TEE in stopdienst laten rijden door zijn treintype te veranderen naar stoptrein... de lok van de "stoptrein" kan iets later zelfs TEE rijtuigen trekken en zich correct gedragen (als zijn treintype aangepast is)
Een lokbenaming en een treintype zijn twee verschillende en handige dingen....die flexibiliteit geven.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 08 aug 2009 09:54:20 |
|
|
Ferdinand Paternoster
Netherlands
139 Posts |
Geplaatst - 07 aug 2009 : 12:14:45
|
Hallo Rob en Theo,
Dank je voor jullie reactie, ik zal eens gaan kijken wat jullie bedoelen, leuk dat gepuzzel met koploper, vooral als je steeds weer resultaat ziet
Groetjes Ferdinand
N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|