Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 188 / Bezoekers Vandaag: 6399
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 510
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Snelheid in station
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 berichten

Geplaatst - 06 aug 2009 :  18:25:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Een goededag,

Hierbij heb ik nog een vraag betreft de snelheid in het station.

Met de testbaan ben ik nu bezig, en heb bij stationssporen een max snelheid van 65 km/h ingesteld, om het stoppen te bevoorderen, als mijn snelheid in blok te hoog was stopte de trein niet mooi en schoot soms voorbij aan zijn punt.

Nu het volgende, mijn stoptrein stopt netjes waar hij moet stoppen, echter stel ik heb een TEE rijden met 10 tot 12 bakken erachter, deze moet gewoon doorrijden, liefst op snelheid, wat je ook in grootspoor ziet.

Echter is mijn max snelheid in dit blok ingesteld op de zogenoemde 65 km/h, hoe moet ik dit probleem aanpakken, heb de handleiding meerdere malen door gespit maar niet aan uit gekomen, vandaar dat ik deze aan jullie stel.

Met vriendelijke groeten Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 06 aug 2009 :  19:17:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ferdinand,

Je kan de blokken in je station definieren dmv bloktypes. Dat kan je dus ook bij je locomotieven - treintypes.

Zo als dit gedaan is kan je in gegevens treintype / bloktype veranderingen cq aanpassingen maken voor een treintype in bloktype. Ook hier een beetje spelen maar ieder trein zal dan zijn eigen karakteristiek krijgen in een blok. Je kan zo ook de stoptijd instellen.



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 06 aug 2009 :  20:01:45  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferdinand Paternoster



Nu het volgende, mijn stoptrein stopt netjes waar hij moet stoppen, echter stel ik heb een TEE rijden met 10 tot 12 bakken erachter, deze moet gewoon doorrijden, liefst op snelheid, wat je ook in grootspoor ziet.

Echter is mijn max snelheid in dit blok ingesteld op de zogenoemde 65 km/h, hoe moet ik dit probleem aanpakken, heb de handleiding meerdere malen door gespit maar niet aan uit gekomen, vandaar dat ik deze aan jullie stel.





Hiervoor moet je treintypes gebruiken, zoals Rob voorstelde.(stoptrein+TEE)
Dan zal de stoptrein bij het binnenrijden van het "stationsblok" vertragen naar zijn gemiddelde snelheid , terwijl bv. TEE rustig doorrijdt, aan zijn maximum snelheid of blokmaximum, het laagste van de twee.

Je kan dan zelfs de TEE in stopdienst laten rijden door zijn treintype te veranderen naar stoptrein... de lok van de "stoptrein" kan iets later zelfs TEE rijtuigen trekken en zich correct gedragen (als zijn treintype aangepast is)

Een lokbenaming en een treintype zijn twee verschillende en handige dingen....die flexibiliteit geven.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 08 aug 2009 09:54:20
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 07 aug 2009 :  12:14:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob en Theo,

Dank je voor jullie reactie, ik zal eens gaan kijken wat jullie bedoelen, leuk dat gepuzzel met koploper, vooral als je steeds weer resultaat ziet

Groetjes Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina