Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 542 / Bezoekers Vandaag: 12343
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelders tegen elkaar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Eenerspoor

Netherlands
161 berichten

Geplaatst - 08 mrt 2009 :  11:38:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koploperaars,

Mogen twee bezetmelders tegen elkaar aan zitten (met een isolatie ertussen natuurlijk) op bijv. een kopspoor? Of moet er een stukje vrije baan tussen zitten?

Bij mij gaat het op een kopspoor steeds fout. Het grootste stuk spoor is de binnenkomstmelder en alleen het laatste stukje van 30 cm is de stopmelder. Maar als een trein het kopspoor op rijdt, stopt hij vrijwel direct en Koploper meldt dat het volgende blok bezet is.

Vriendelijke groeten,

Henk

Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; MDF-rijder;

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2009 :  11:45:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Het antwoordt is simpel, ja. Er hoeft geen vrije baan tussen 2 melders te zitten.
Maar als jij een melding krijgt dat het volgende blok bezet is, dan behoort de binnenkomst melder dus blijkbaar bij 2 blokken.
Zou je je database willen uploaden, dan denk ik dat je probleem snel duidelijk wordt.

Groeten, Mels

Bewerkt door mels op 08 mrt 2009 11:45:35
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2009 :  11:49:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Dat is helemaal geen probleem.



Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2009 :  16:24:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Henk,

zoals jij het schrijft is het juist gedefinieerd, het lijkt echter ook alsof de stopmelder te vroeg bereikt wordt, het kopspoor hoeft slechts als 1 blok gedefinieerd te worden, met een binnenkomstemelder en de stopmelder in de laatste 30 cm.

Misschien handig om je database te uploaden, dit kan het probleem voor ons duidelijker maken.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  09:38:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Dank je voor jullie reacties.
Het probleempje is opgelost: het lag aan de stopmelder. Die stond steeds aan- en uit te schakelen. Dat zag ik op het baanoverzicht toen er geen trein op het kopspoor stond. Toch werd het lijntje steeds even blauw en dan weer grijs; de bezetmelder werd dan geel.
Met een andere stopmelder werkt het zoals het hoort.

Vriendelijke groet,

Henk

Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; MDF-rijder;
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina