Auteur |
Onderwerp |
|
prehorst
Netherlands
603 berichten |
Geplaatst - 07 jan 2009 : 16:23:45
|
Mede spoorders
Ik heb aan aantal korte blokken waar ik een loc om wil laten lopen. Het is mijn bedoeling dat ik deze blokjes voorzie van 1 bezetmelder. Nu is mijn vraag of koploper dan automatisch deze bezetmelder ziet als afmeld en stop melder, ik kan namelijk bij de blok eigenschappen niet het zelfde adres invullen bij de 1e punt en het 2e punt.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2009 : 16:25:42
|
Ja,
Heb je een gedetecteerde wisselstraat?
Grtz Rob
TC / DCC - N Spoor - Koploper |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2009 : 17:07:25
|
Rob
Ik heb geen gedetecteerde wisselstraten
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2009 : 17:11:57
|
Piet,
Als je slechts 1 bezetmeldpunt gebruikt moet je deze ook slechts 1x opgegeven in onderhouden. Het enige probleem wat je kan hebben: te hard op stopsectie is noodstop van die loc. Leren remmen werkt ook niet!
Mvg, Paul. |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2009 : 17:43:13
|
Piet,
Paul gaf al reeds het antwoord, anders had je die als binnenkomst melder kunnen gebruiken dus vandaar mijn vraag
Grtz Rob
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2009 : 19:25:12
|
Paul / Rob
Kan ik wel de stopmelder van het voorliggende blok gebruiken als binnenkomst melder
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2009 : 19:34:04
|
Piet,
Waarom probeer je het niet gewoon.
Punt 1 wordt dan je bezetmelder vorig blok en 2 de stopmelder Bezet bij alleen punt 2 opvoeren. Ik weet niet of het gaat maar er kan een hoop wel
Grtz Rob
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2009 : 19:35:08
|
Hallo Piet,
nee dat kan niet, een bezetmelder kan niet in het ene blok als stopmelder dienen, en in het volgende blok als remmelder, als het blok relatief kort is, en de snelheid laag dan gaat het prima met slechts 1 melder, zeker als het blok niet meer dan een loclengte lang is,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
Bewerkt door Wissels op 07 jan 2009 19:35:46 |
|
|
Han
Netherlands
106 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2009 : 11:00:28
|
Hallo Piet,
Even een stukje praktijk ervaring, het werkt bij mij naar tevredenheid. Ik heb de wisselstraatsnelheid en bloksnelheid waarover het omlopen gebeurd een snelheidsbeperking gegeven van 15Km.als nu de loc voorbij de Bezet/stopmelder komt remt hij keurig af zonder schokken .De bezetmelder heb ik direct na de wissel geplaats en in doorrijden in centimeters geef ik voor ieder loc zijn eigen waarden aan,zodat hij niet op of net over de wissel blijft staan, werkt perfect.
M.v.g.
Han
|
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2009 : 11:59:09
|
Han en alle andere
Bedankt voor de reacties. Han ik ga dit uit proberen, het betreft een glaskast op een museumlijntje waar toch al langszaam gereden word, dus op jouw manier zal het best lukken
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2009 : 12:49:32
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Han
De bezetmelder heb ik direct na de wissel geplaats en in doorrijden in centimeters geef ik voor ieder loc zijn eigen waarden aan,zodat hij niet op of net over de wissel blijft staan, werkt perfect.
Daarvoor zijn de negatieve doorrijafstanden prachtig te gebruiken. Je geeft bv. -2 en elke lok rijdt zover, dat hij 2 cm vrij staat.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|