Auteur |
Onderwerp |
|
jerry
Netherlands
71 berichten |
Geplaatst - 24 dec 2008 : 14:58:22
|
ik heb een aantal locs die nu erg door elkaar staan Ik wil eigenlijk de locs per groep in eenloc over zicht groeperen ik denk(vind) dat wat overzichtelijker nu ben ik al een poosje aan t zoeken maar ik kom er niet uit ik wil dus een aantal goederen locs in apart loc overzicht een aantal locaal locs apart maar ik kan niet vinden hoe graag een tip om te beginnen met zeg 3 loc overzicht blokken jerry |
Bewerkt door jerry op 24 dec 2008 16:42:12 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2008 : 18:21:49
|
Hallo Jerry,
Je wilt iets met locs en groeperingen. Verder kan ik aan jouw vraag echt geen touw vastknopen (ook niet na meerdere keren lezen). Ik kan je dus niet van een goed antwoord voorzien.
Mvg, Paul. |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2008 : 20:08:25
|
oke paul ik heb 25 locs 1 deel is voor een pendel tussen en bergdorp en een groot station een deel is voor goedeen treinen een del is voor sneltreinen dit is dan weer verdeeld in diesel stoom en electrisch nu wil ik dit in 3 groepen delen in afzonderlijk loc overzichten dus per type een loc overzicht ik las in de help functie dat je locs kan verbergen en dan in een popup menu kan terug halen ik krijg echter de locs niet eens verborgen is het mogelijk om dus 3 lcomotief overzichten te creeren mvg jerry |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2008 : 20:27:39
|
Jerry.
Dat gaat me echt te ver. Ik vind zelf 1 locoverzicht eigenlijk al veel te veel.
Als meer mensen deze vraag/wens hebben zal ik wel eens nadenken over een andere oplossing. Wie weet komt daar iets moois uit.
Mvg, Paul. |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2008 : 21:27:01
|
ben ik met je eens paul Maar 25 locs in beeld is ook druk En ik krijg ze niet verborgen Als ik de rijdende /ingebruik zijnde locs in beeld heb vind ik dat genoeg en (als alles weer werkt) je ziet toch in een blok ook welke loc daar staat |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2008 : 21:44:17
|
Hallo Jerry (Edit: Nero volgens mij met dezelfde vraag op een ander forum),
je kan in onderhouden locomotieven ook aangeven welke loc actief zijn en op je treinbaan staan, en welke locs niet actief zijn (niet automatisch rijden) voor de rest kan een logische naamgeving ook handig zijn om locs terug te vinden.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
Bewerkt door Wissels op 24 dec 2008 22:25:09 |
|
|
Henny
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 25 dec 2008 : 01:28:22
|
Dit jaar hadden wij, Spoorgroep Zwitserland, een bijeenkomst. Daar waren al onze modules gekoppeld, 160 meter modules, op één plek kwam dit samen in een station waar Koploper de trein overnam om een gedeelte automatisch te laten rijden.
In het overzicht zaten 75 treinen, toch konden we de loc snel vinden, wij gebruiken her loc nummer als kenmerk. De sortering van het loc overzicht was op kenmerk. Het was - is geen enkel probleem. met de foto erbij is het een klein kunstje om de juiste trein te selecteren.
juist als je ze in blokken gaat presenteren moet je weer gaan zoeken, nu is zoeken op kenmerk een snelle manier.
Wij nummeren de locs logisch de RhB Ge 4/4 623 heeft als kenmerk 623 en decoder ook 623. Met langere nummers zoals bij de Brùnig locs 101-965-01 kiezen voor 965. nogmaals geen enkel probleem om 75 locomotieven in het overzicht te hebben en toch snel de juiste te vinden.
Groeten Henny Noordhoek H0m IB rijder Prettige kerstdagen |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 25 dec 2008 : 13:58:14
|
dat is een oplossing waar ik nog niet aan gedacht had bedankt ga eens kijken hoe dat bij mij uitkomt zal zeker een groot deel gaan lukken thanks jerry |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 26 dec 2008 : 11:36:40
|
@Jerry,
In Overzicht Locomotieve op een van de locs klikken met je rechtermuisknop, dan verschijnt een popup met o.a. verberg locomotieven. Daar kan je nog een aantal keuzes maken. Bij mij zijn alleen de rijdende locomotieven zichtbaar.
Ik zelf heb de sortering op decodernummer staan. Alle decodernr zijn gerelateerd naar type loc. BR 185 541-0 heeft decoder adres (BR)185+ extensie in mijn geval nr 3 >> 1853 omdat dit de 4de loc in die reeks is. Bij Kenmerk heb ik vermeld 185 Bulls of 185 MRCE of iets anders herkenbaars.
@Allen, Ik zelf zie wel voordelen om Locgroepen te maken maar realiseer me ook dat het dan een stuk drukker wordt op je scherm en ik denk uiteindelijk dat dit het programma niet ten goede komt.
Grtz Rob
Live isn't easy and simple but very exciting.... |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2008 : 14:55:15
|
ik denk dat t juist rustiger wordt als je nu een loc overzicht hebt met zeg 10 locs als je dat zou kunnen verdelen over 2 locoverzichten war dan GEEN locs direct zichtbaar zijn maar dat je het window een naam geeft heb je maar 2 regels in beeld maar het is aan paul om te bepalen ofdit kan? en of dit(in zijn ogen ) makkelijk te realiseren is en of hij daar ook voordeel inziet |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2008 : 15:28:21
|
Jerry,
Maar dat kan je nu toch ook? Ik heb 32 Locs die actief zijn echter alleen diegene worden getoond die aan het rijden zijn, ca 4-11 stuks, dus als alles stilstaat is er geen loc meer te zien. Je kan dat op verschillende manieren configureren.
Grtz Rob
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2008 : 20:31:16
|
ben al aan t proberen geweest ik krijg echter geen loc verborgen ik roep een loc op en open t menutje klik op verberg loc niets blijft gewoon staan volgens help moet je in de buurt komen van wat ik (zou) willen heb ook al de optie /verbergen nooit uitgezet maar blijft in beeld |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2008 : 22:33:15
|
Jerry,
Zie je wel de optie verbergen?
Grtz Rob
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2008 : 20:02:13
|
ja als ik klik op een loc met r muis dan zie ik verberg huidige loc dan verder schakel ik in dat menu de punt uit bij nooit dan verberg huidige loc niets wil niet weg |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2008 : 20:21:47
|
Jerry,
Rijdt die loc die jij wilt verbergen wel automatisch? Anders lukt het zo wie zo niet.
Mvg, Paul. |
|
|
jerry
Netherlands
71 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2008 : 20:43:28
|
ben mn nieuwe baan nog aan t opbouwen dan is t dus opgelost 1rst melders erin automatisch rijden in orde maken en dan moet t dus lukken ik hou jullie op de hoogte bedankt tot dusver voor de reacties jerry ps paul ik blijf t een super programma vinden als ik zo li en re hoor van andere programma's en de (niet) support dit is super en je vindt altijd de oplossing |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2008 : 20:58:34
|
Jerry,
Als een loc handmatig staat en deze loc staat niet op de baan, dan is het misschien wel een idee om het vinkje actief in onderhouden locomotieven uit te zetten. De loc verdwijnt dan ook de locomotief uit het locoverzicht.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|