Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 90 / Bezoekers Vandaag: 7288
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Trein loop maar program geeft aan dat hij stilstaat
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

okeesie

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 29 dec 2008 :  14:07:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo als ik aan het proefrijden ben dan geeft het programma aan dat de trein stil staat terwijl hij normaal doorloopt,mijn blokken zijn vrij lang en een blok is langer dan 10 meter
Ik heb op beginners al gekeken hoe dat ik de lengte van een blok moet ingeven maar kan dat nergens vinden of moet het zijn dat de max. lengte van de trein de lengte van het blok is???
Wie wil er een keer over mijn baanontwerp kijken (blok 14 naar 25 tot 31 is nog niet aangelegd vandaar de melding blok 14 nog niet goed ingevuld

Download Attachment: Hoofdbaan2.bck
64,02 KB

020552

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 29 dec 2008 :  16:26:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Graag ondertekening van je berichten. Dit wordt zeer op prijs gesteld.

Hoelang doet de trein er dan over om het gehele blok door te rijden? Is dat langer dan 90 seconde?
Zijn het alleen meldingen en blijft Koploper wel de trein normaal volgen?

Waarom wil je met lengtes werken? Het blok heeft geen lengte. Je kan hier wel opgeven wat de maximale treinlengte mag zijn die in het blok past. Vroeger heette dit item bloklengte, maar dat gaf bij sommige gebruikers verwarring.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 29 dec 2008 :  17:22:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Halo Paul Nee het duurt geen 90 seconden en ja koploper blijft de loc wel volgen en wat de lengtes betreft daar hoef ik niet mee te werken maar ik dacht dat de lengte meer dan 10 meter is in dat blok dat dat de reden was waarom koploper aangaf dat de loc stil staat.
Ik heb dat ene blok zo lang gemaakt omdat ik daar moeilijk bij kan en als een loc eenmaal loopt gaat hij niet zo snel stilstaan,een extra blok betekend immers dat de loc bij een bezet voorgand blok dan midden in mijn spiraal moet wachten op een vrije doorgang
Vast bedankt voor je eerste reactie

Kees Kocken

020552
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 29 dec 2008 :  18:34:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul Koploper geeft wel aan welk spoor bezet is maar het locnummer blijft wel in het blok nu ik wat meer probeer te rijden heb ik het ook in een klein blok komende uit een lang blok
Mvgr Kees Kocken

020552
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 29 dec 2008 :  18:54:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Als dit geen 90 seconde duurt dan moet er iets anders aan de hand zijn waarom Koploper dit meldt. De standaard tijd is namelijk 90 seconde (en zo staat dit ook in jouw database ingesteld).

Ik durf dan toch bijna te twijfelen of Koploper wel op de juiste manier de locomotief volgt en tja dat is op afstand heel erg moeilijk te zien.

Wat jij eens zou moeten proberen is het volgende:
- laat 1 trein automatisch rijden en dus door Koploper bedienen
- hou het rijwindow in de gaten. In de statusbalk in de onderkant zie jij op welk bezetmeldpunt die locomotief aan het wachten is.
- hou dan ook even de tijd bij hoelang het duurt voordat deze wijzigt.
Wanneer die melding van de stilstaande loc wordt gegeven hoe lang geleden is het dan dat de te verwachten bezetmelding is gewijzigd?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina