Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 445 / Bezoekers Vandaag: 3613
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 815
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Ongewenst 'pendelen'
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

davevdlocht

Netherlands
153 berichten

Geplaatst - 01 mei 2008 :  20:27:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Ik heb hier een 3-tal rangeersporen welke uitkomen op een zijspoor van hoofdbaan.

Nu is mijn probleem dat als de hoofdbaan druk bereden wordt, de trein constant blijft pendelen tussen de rangeersporen en het zijspoor totdat het 1e blok in de hoofdbaan gereserveerd kan worden.
Momenteel wordt er op 'kans-basis' het zijspoor op gereden en een rangeerspoor gekozen. Echter is pendelen tussen zijspoor en rangeersporen totdat de lok de hoofdbaan op kan niet echt een mooi en realistisch gezicht, eigenlijk moet deze na het uitrijden van een rangeerspoor op het zijspoor wachten tot het blok in de hoofdbaan vrij komt.

Is er een manier om dit tegen te gaan tijdens automatisch bedrijf?

De vinkjes uitzetten bij de blok eigenschappen (richtingen) zodat er vanaf een rangeerspoor niet nogmaals een rangeerspoor gekozen kan worden is geen optie. Een aantal vaste routes, waaronder een lok-wissel, maken hier ook gebruik van.

De meeste loks rijden overigens volledig automatisch zonder gebruik van vaste routes. Dit om her en der de nodige variatie te krijgen, maar dat terzijde.

Groetjes,
Dave

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 01 mei 2008 :  21:18:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dave,

In onderhouden blokken (neem aan Zijspoor) >> niet aanvinken uit blok (rangeer) naar blok (rangeer) Hij heeft nu echter nog steeds de keus om naar de andere 2 te gaan.

Dit kan je oplossen door een variabele route aan te maken voor alle treinen in de tab richtingsverbod verboden uit rangeer naar rangeer.

Je hebt dan wel niet meer de mogelijkheid om van het ene R spoor naar het andere te gaan dan moet je de keus maken om voor alle van toepassing zijnde treinen een variabele route maken met de bovenstaande beperkingen



Grtz Rob

Live isn't easy and simple but very exciting....
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 01 mei 2008 :  21:48:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Het zelfde rangeerspoor berijden heb ik idd op die manier (reeds) uitgesloten.

Die 2e suggestie met variabele route(s) daar kan ik denk ik wel wat mee.
Enkel een 2-tal loks waarmee een lokwissel uitgevoerd wordt mogen van het ene rangeerspoor naar het andere. Het andere verkeer wat daar kan komen mag dat niet en moet op het zijspoor wachten tot het de hoofdbaan op kan.

Groetjes,
Dave
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina