Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 248 / Bezoekers Vandaag: 15046
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 geeft blok niet vrij
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

march

Netherlands
23 berichten

Geplaatst - 26 mrt 2012 :  11:05:57  Toon profiel  Reageer met citaat
na het uitrijden van het schaduw station naar de volgende bestemming wordt het opvolgende blok wel groen maar kleurd vervolgens terug naar blauw (geblokeerd)waardoor de rest van de treinen nooit vrijgave meer krijgt.

weet iemand raad.
als ik er een trein handmatig inrij en het blok toeken aan deze lok en een nieuwe bestemming geef geeft hij het wel vrij.

het gaat om blok 17

Hoe kan ik treinen netjes laten stoppen zodat ze niet op een wissel stoppen waardoor er ongelukken gebeuren.

bedankt vast voor jullie hulp

Download Attachment: Marc.bck
63,78 KB

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 26 mrt 2012 :  12:17:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Marc,

Als het blok niet vrijgegeven wordt en het blijft blauw, dan zal er een terugmelder bezet blijven en niet worden vrijgegeven, waarschijnlijk staat er dan iets op.

Je lok netjes laten stoppen, begint met het ijken van de snelheden, dan het instellen van de maximum snelheden, en het instellen van de massasimulatie binnen koploper. Standaard verhaal wat al ontelbare keren is beantwoord op dit forum, even zoeken en je vind een schat aan informatie.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 04 apr 2012 :  13:11:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Marc,

Is je probleem met die blijvende (blauwe) bezetmelding inmiddels opgelost en/of oorzaak gevonden?

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 04 apr 2012 :  17:59:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Marc,

inderdaad op zoek naar de oorzaak van deze (valse) melding, misschien is er iets met jouw isolatie mis,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 04 apr 2012 :  19:34:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Marc en Walter,

Ja, ik heb in het begin hetzelfde meegemaakt......werk met K rails en er onstond nadat een lok erover heen reed soms nadien ook die rare valse melding. Bleek vaak dat de railstaaf-onderbreking toch contact maakte met de massa-railstaaf, verschoven of wat dan ook. Of een braampje van het slijpsel, al dan niet magnetisch geworden door het erover rijden van een lok. Klinkt misschien overdreven maar het zit soms in een klein hoekje...

En heel incidenteel gebeurt dat nog wel eens maar weet wat het dan is......ff een millimeter kartonnetje ertussen door halen en weer opgelost. Okay, had de railstaven kunnen isoleren met iets zoals lijm, plastic oid, ik weet het !!!!

Laat maar ff weten of het inmiddels is opgelost Marc !!

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina