Auteur |
Onderwerp |
|
Marco
Netherlands
107 berichten |
Geplaatst - 15 okt 2007 : 20:44:34
|
Ik gebruik Viessmann bezet/terugmelders 5233. Als ik deze wil tesetn gebeurt er niets. Ik neem aan dat deze moeten oplichten zoals in het voorbeeld bij Help? Ik denk dat er een fout in mijn baanontwerp zit. Als ik op "baan testen" ga rijden stopt de trein altijd in blok 3 terwijl er niets aan de hand is en er is maar 1 trein aanwezig. Wie weet raad? Groetjes
een beginner die nog een beginner blijft!!
Download Attachment: treinbaan.zip 4,41 KB |
Bewerkt door Marco op 18 okt 2007 21:39:26 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 15 okt 2007 : 22:39:44
|
Hallo Marco,
het is een kleinigheid, in onderhouden blokken, ben je een vinkje vergeten te zetten, dat de trein verder kan rijden naar blok 4.
Overigens vergeet jij geen wissels te schakelen tussen de blokken?
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
Marco
Netherlands
107 Posts |
Geplaatst - 16 okt 2007 : 15:19:15
|
Hoi Walter, zover ben ik nog niet. Ik heb ook nog geen wisseldecoders aangesloten. Bedankt voor je reactie!
een beginner die nog een beginner blijft!! |
|
|
Marco
Netherlands
107 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2007 : 21:37:14
|
hoi, voor wat betreft de bezetmelders; deze werken nu goed. Ik heb alleen een ander probleem! Als ik mijn baan in "test" laat rijden en ik doe blok 14 handmatig blokkeren dan rijd de trein van blok 1, via blok 15 naar blok 3 en blijft gewoon z'n rondje rijden. Als ik nu blok 1 handmatig blokkeer dan stopt de trein in blok 15 en moet hem zelf weer aan de gang brengen door op het blauwe pijltje te klikken. Weet iemand hier de oorzaak van??? Bedankt voor je reactie, Marco
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2007 : 22:01:11
|
Hallo Marco,
ook hier hetzelfde probleem, wat je al eerder bij de hand gehad hebt,
Ga naar onderhouden blokken, open blok 15, ga naar tabblad uit Blok 14 (zie onderaan het venster) en zet een vinkje bij naar Blok 3, en ook dit probleem is opgelost.
Succes,
Groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
Marco
Netherlands
107 Posts |
Geplaatst - 19 okt 2007 : 15:46:50
|
hoi Walter, bedankt voor je reactie. Het is achteraf wel een beetje dom van mij maar ik had het tabblad niet gezien. Nogmaals bedankt en ik zal in het vervolg eerst goed kijken. Groet
|
|
|
Onderwerp |
|