Heren, aangezien ik vermoedelijk een probleem heb met de terugmeldingen van schakelcontacten via een Marklin S88 module ben ik de communicatie logging gaan bekijken. Ik zag daar de melding:"bezetmelding te lang geduurd) 340". Is dit inderdaad een terugmeldings probleem? Ik gebruik versie 6.4 met Marklin C-spoor en Marklin treinen, wissels en schakelcontacten. Vriendelijk dank voor commentaar, Rob Kooper (rkooper@tiscali.nl)
Nee op zich geen probleem. Wat bedoeld deze melding dan?
Stel je hebt aangegeven dat 4x per seconde de bezetmelders gelezen moeten worden. Dan is de maximale tijd die hiervoor beschikbaar is slechts 250 msec. Echter als deze tijd 340 msec duurt dan kan die 4x per seconde niet worden gehaald.
Echter als er reedcontacten worden gebruikt dan moeten deze dus wel langer een signaal afgeven dan de tijd die nodig is tot uitlezen. Als dat niet gebeurd worden signalen gemist.
Naar aanleiding van dit onderwerp heb ik de volgende vraag: waar en hoe stel je in dat 4x per seconde de bezetmelders word gelezen ik heb al zitten kijken maar ik zou niet weten waar je dit in kunt stelen. Omdat ik nog reedcotacten gebruik zou ik die tijd aan wilen passen. Met vriedelijke groet. Johan Oden
Ik weet niet welk digitaal systeem jij gebruikt. Bij de meeste digitale systemen is het in te stellen bij 'algemene instellingen' en dan de knop 'speciaal digitaal systeem'. Als het daar niet staat dan is het niet van toepassing bij jouw systeem.