Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 155 / Bezoekers Vandaag: 4049
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wisselstraat snelheid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jaap

Netherlands
89 berichten

Geplaatst - 19 okt 2007 :  23:13:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Wie weet hoe ik het volgende probleem moet oplossen, daar ik er zelf niet helemaal uitkom.
Ik rij van uit een blok (35km/h) naar het volgende blok (110km/h) maar tussen deze twee blokken zit een behoorlijk lange wisselstraat, die niet gekoppeld is aan een blok.
Nu heb ik bij de wisselstraat een snelheids beperking/verhoging opgelegd van (50km/h).
Maar als ik met mijn lok van het blok van 35km door de wisselstraat naar het volgende blok 110km blijft de lok ook in de wisselstraat 35km rijden, tot in het blok van 110km bij de eerste bezetmelder.
(hij doet in wezen dus niets met de snelheidsbeperking/verhoging)
Hoe moet ik zoiets oplossen??

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 19 okt 2007 :  23:29:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Jaap,

Koploper neemt altijd de laagste snelheid. Die is in dit geval van het blok waar de trein uit komt rijden.
Deze snelheidsbeperking van het blok wordt pas opgeheven als de trein aankomt in het volgende blok. Zo op het eerste gezicht zou ik dus zeggen dat je moet zorgen dat voor je lange wisselstraat een bezetmeldpunt komt te liggen, waardoor in ieder geval Koploper kan denken dat deze is aangekomen in het volgende blok.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 19 okt 2007 :  23:43:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Komt de wisselstraat dan niet in een blok te liggen??
Mag het ook een bezetmeldpunt zijn die aan de wisselstraat is gekoppeld??
En waar vul ik dat dan in?? Eigenschappen blokken?? oid.

MVG,
Jaap
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 okt 2007 :  06:53:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Jaap,

Nee de wisselstraat ligt niet in het blok. Het punt voor de wisselstraat mag je dan ook niet opnemen in onderhouden blokken bij 'bezet bij'. Verder neem je dit punt wel op (als eerste natuurlijk) in de te verwachten bezetmeldpunten.
Je kan dit punt zien al een gemeenschappelijk binnenkomstmelder voor alle blokken achter die wisselstraat.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 20 okt 2007 :  09:48:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul.

Bedankt voor je uitleg, maar in mijn geval zou ik er drie bezetmelders aan moeten opofferen, daar er vanuit 3 (stationssporen) naar de wisselstraat wordt gereden,
Is het een optie om één bezetmelder in het eerste deel van de wisselstraat te koppelen, en dat koploper daardoor weet dat de snelheid aanpast/verhoogd mag worden, voor de rest van de wisselstraat???

Mvg,
Jaap.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 okt 2007 :  10:25:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jaap,

Zonder een preciese voorstelling van jouw baan (of deel van de baan) is het voor mij wel lastig om hier een sluitend antwoord op te geven.

Een plaatje zou het al veel duidelijker maken denk ik.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 20 okt 2007 :  11:21:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,
Hierbij mijn baanplan

Download Attachment: HarensepostJ_20071020_100936.bck
207,9 KB
Het gaat om het rijden vanuit de blokken 19 18 en 17 naar blok 12.
Als ik nu een bezetmeldpunt plaats in het gedeelte van de wissels 25/27 en wissel 28 zodat uiteindelijk de treinen over de wissels 41 en 17/19 veel vlotter rijden.

Mvg,
Jaap.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina