Begrijp uit een reactie uit 2008 dat het symbool niet bestaat in het baanontwerp?
Werk met de 6021 dus Motorola.
Vraagstuk,
Heb een overweg met dubbelspoor gekruist door het Faller Carsystem. Slagbomen worden ieder door een servo met de aansturing van Digikeijs 4024. Kan dit enkel aansturen met 1 adres via de decoder.
Stopsectie auto, lichten overweg, en geluid stuur ik aan middels een 2e adres.
Kan dit natuurlijk allemaal via de speciale acties regelen. Lees graag de mogelijkheid om dit in 1 keer handmatig in het Baanoverzicht te doen. Kan ik beide adressen tegelijk bedienen?
Het symbool voor een overweg kan je toch zelf tekenen in het baanontwerp. Wat betreft de aansturing van de overweg hiervoor is niet in een vingerknip de oplossing te geven. Elke overweg heeft zijn eigen specifieke eigenschappen. Heb jij al eens in de grote koploperbijbel het hoofdstuk over overwegen doorgenomen. Het is niet altijd eenvoudig om overwegen te bedienen met koploper. Bij mij zelf kan een trein aan een station tussen twee overwegen blijven staan. Terwijl een volgende trein door rijdt. Dit bracht koploper danig in de war. Zelf ben ik voor het bedienen van mijn twee overwegen afgestapt van koploper. Een eigen ontworpen detectie stuurt een Arduino aan die op zijn beurt een i/o shield aanstuurt die boven op hem gemonteerd zit.
In Koploper kun je perfect een overweg aansturen en bedienen. Daar heb je geen externe oplossingen bij en voor nodig. Kwestie van je er even in inleven. Maar een overwegsymbool is er niet.
De DR4024 heeft een speciale preset 3 hiervoor, speciaal voor 2 slagbomen en knipperlichten. Alles over 1 adres. Geen moeilijke toestanden bij en voor nodig.