Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 75 / Bezoekers Vandaag: 2703
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 172
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Spookmelding blok-5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

GTIBert

Netherlands
271 berichten

Geplaatst - 11 apr 2020 :  14:50:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik met de dubbeldekker vanuit blok-3 naar blok-4 rij dan krijg ik steeds een spookmelding van bezetmelder 2.10 in blok-5
Ik heb al snelheidsbeperking toegepast bij stop volgend blok.
De trein schiet steeds door van blok-4 naar 5
Weet iemand een oplossing voor dit euvel?

Alvast bedankt.

Download Attachment: baanbert_20200411_142737.zip
56,05 KB

Gr. Bert

Download Attachment: Naamloos-1.jpg
135,43 KB

Download Attachment: Naamloos-2.jpg
187,05 KB

Download Attachment: Naamloos-3.jpg
118,37 KB

Bewerkt door GTIBert op 11 apr 2020 14:59:17

hubertus

Netherlands
2003 Posts

Geplaatst - 11 apr 2020 :  17:28:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Is het de enige trein die problemen geeft?
Dan zou ik als eerste kijken of de afremvertraging in de decoder niet te hoog is ingesteld.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 11 apr 2020 :  19:31:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub.

Ik zie tijdens het rijden dat wanneer de trein melder 2.09 heeft bereikt, hij gewoon door rijd tot dat hij melder 2.10 heeft gezien. En dan ook werkelijk stopt.

Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
2003 Posts

Geplaatst - 11 apr 2020 :  20:11:15  Toon profiel  Reageer met citaat
In je database zie ik op dit punt niets geks.

Daarom de vraag of het alleen bij die dubbeldekker is of ook bij andere treinen. Als je dat weet, kun je wat gerichter zoeken wat de oorzaak is.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 11 apr 2020 :  20:23:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert

Huub.

Ik zie tijdens het rijden dat wanneer de trein melder 2.09 heeft bereikt, hij gewoon door rijd tot dat hij melder 2.10 heeft gezien. En dan ook werkelijk stopt.

Gr. Bert



En meld de trein dat punt dan ook echt bezet? Daar moet je naar kijken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
258 Posts

Geplaatst - 11 apr 2020 :  23:58:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Je probleem zit in het baan ontwerp.
je heb blok 4 gekoppeld aan je draaischijf en blok 85 aan blok 4.
Je moet ook de lengte van je blok opgeven het stopverbod werk niet op 999cm.

M.v.g piet
Ga naar bovenaan de pagina

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 12 apr 2020 :  15:59:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Ik ga de CV-4 controleren en verlagen naar waarde 4


Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 12 apr 2020 :  16:22:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Ik ga de CV-4 controleren en verlagen naar waarde 4


Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 apr 2020 :  19:27:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Waarde 2 lijkt mij een betere voor CV4.

Groetjes.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
258 Posts

Geplaatst - 13 apr 2020 :  23:17:41  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert

Huub,

Ik ga de CV-4 controleren en verlagen naar waarde 4


Gr. Bert



je kan beter cv 3 op 1 zetten en cv 53 op 55
en in koploper treintype massasimulatie van 50 naar 0 op 8
M.v.g Piet

Bewerkt door P de Reede op 13 apr 2020 23:19:28
Ga naar bovenaan de pagina

Ben

Netherlands
938 Posts

Geplaatst - 14 apr 2020 :  08:53:31  Toon profiel  Reageer met citaat
De database van Bert zit vol met pleisters, pleisters die geplakt worden om problemen op te lossen.

De Dubbeldekker mag 120 km/hr volgens "locomotief", is geijkt tot 230 km/hr op stap 28, heeft als "treintype" het kenmerk hogesnelheidstrein met als snelheden 200 / 70 / 25 km/hr die in nul seconden afremt van 50 naar 0 km/hr.

In "instellingen database" vind je een massa simulatie van 0 naar 50 in 2 seconden, om voorts de boel in te perken bij afremmen en stoppen maakt Bert wisselstraat beperkingen van 10km/hr bij "stop in volgend blok" (van 3 naar 4) of 40 km/hr bij stop ---> minimum (van 4 naar 5). En Blok 4 heeft vanuit blokeigenschappen een maximum snelheid van 40 km/hr., in blok 5 mag het weer naar 90 km/hr.

Locomotief "mp 3689": max snelheid 151km/hr, geijkt tot 280 km/hr. treintype is "Goederetrei elek" met snelheden 100 / 50 / 20 met massa simulatie van nul seconden bij 50 --> 0.

Wat ik zou doen: nog eens goed kijken naar snelheden, te beginnen bij de lokdecoder en deze afregelen: hoe hard mag een lok of treinstel in schaalkilometers op stap 28?
Voorts netjes ijken. Volgende stap is massa simulatie bepalen in het treintype. En snelheid in blokken bepalen, wisselstraat beperkingen etc.....

Dit is geen antwoord op de vraag waarom de trein doorschiet, ik heb er niet naar gekeken.

Gr, Ben.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina