Auteur |
Onderwerp |
|
janspoor
260 berichten |
Geplaatst - 01 okt 2019 : 15:25:36
|
Bij het koppelen van de digitale centrale met Koploper (groene bord) worden bij mij alle digitale onderdelen (wissels en seinen) geïnitialiseerd. Dat werd in de onderste balk van het "Overzicht locomotieven" weergegeven. Maar die tekst is verdwenen en kan ik niet meer terug krijgen. Of het is gebeurd met de installatie van een update van Koploper of dat ik zelf per ongeluk iets heb veranderd, is mij niet duidelijk. Het zal vast heel simpel wezen, maar mij lukt het vooralsnog niet. Tips zijn welkom. Alvast dank daarvoor. Jan
*Zo ge't moakt, zo hedde't!* |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 01 okt 2019 : 17:15:10
|
De oplossing bij mij is steeds het venster iets hoger "hangen" dan verschijnt regel terug. Bij mij schuift dat tijdens een rijsessie ook altijd iets naar beneden. Moet liggen aan de manier waarop ik de muis bedien ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
janspoor
260 Posts |
Geplaatst - 01 okt 2019 : 22:35:57
|
Dank, Theo, maar dat is helaas niet de oplossing. De andere zaken op die regel (aantal rijdende treinen en aantal kilometer) staan er namelijk wel. Alleen het vak ernaast, waar de te verwerken items werden weergegeven, is leeg en blijft leeg.........
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 02 okt 2019 : 14:45:18
|
Dat zie ik alleen tijdens de opstart...al jaren zo, nooit anders geweten
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
janspoor
260 Posts |
Geplaatst - 02 okt 2019 : 16:49:07
|
Aha, nu wordt het duidelijk: de Taakbalk van Windows zit vóór de statusbalk. Nu nog ontdekken hoe ik de Taakbalk naar de achtergrond krijg, maar dat heeft niks met Koploper te maken natuurlijk. Dank aan allen dat ik op het juiste spoor (!) terechtkwam! Jan
|
|
janspoor
260 Posts |
Geplaatst - 02 okt 2019 : 16:53:36
|
De Taakbalk verplaatsen heeft geen zin, maar in Eigenschappen de pictogrammen verkleinen naar minimaal wel. Gelukt dus. Nogmaals dank!
|
|
jimmaet
Finland
424 Posts |
Geplaatst - 04 okt 2019 : 08:43:14
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door janspoor
Eigenschappen de pictogrammen verkleinen naar minimaal wel.
Of een verticale taakbalk gebruiken links of rechts, doe ik op m'n werk ook i.v.m. met veel programma's, die de huidige WIN-schermverdeling niet snappen.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
|
janspoor
260 Posts |
Geplaatst - 06 okt 2019 : 21:43:52
|
Dat kan ook natuurlijk, maar dan moet ik de vensters Baanoverzicht en/of Locomotiefoverzicht weer smaller maken. Nu is het weer goed, dus eind goed al goed. Groet van Jan
|
|
|
Onderwerp |
|