Auteur |
Onderwerp |
|
Debvd
Netherlands
112 berichten |
Geplaatst - 12 aug 2019 : 00:34:04
|
Hoi,
Ben momenteel de stopplaatsen in het schaduwstation aan het optimaliseren.
Nu lukt dit perfect met de normale locs of in duwcombinatie.
Maar als ik dit doe met de talent treinen van piko (spoor n) dan rijden deze te ver door.
Iemand ideen hoe ik deze eerder kan laten stoppen in het laatste bezetmeldpunt?
Bjorn |
Bewerkt door Debvd op 12 aug 2019 00:37:50 |
|
jimmaet
Finland
424 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2019 : 09:14:13
|
Hoi Bjorn,
Welke soort van bezetmelding gebruik je? Stroomdetectie of lichtsluisje? Indien stroomdetectie: Het kan zijn dat deze trein alleen stroomopname aan één kant heeft, en dan hangt het stoppen af van de rijrichting. Zo vermoed ik op basis van de onderdelentekening. Als dat het geval is: Geleidende lijm tussen de assen van het stuurstand rijtuig, bijv Trix heeft zoeits (nummer heb ik thuis).
Indien lichtsluisje: Kan je niet helpen.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
Bewerkt door jimmaet op 12 aug 2019 14:30:01 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
jimmaet
Finland
424 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2019 : 18:41:26
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Geleidende lijm zal ik maar niet gebruiken. Weerstandslak is een betere oplossing. Of misschien een simpel draadje.
Tja, ik woon al 30 jaar buiten Nederland, dus het juiste woord is soms zoek. Weerstandslak, bijv Trix 66882
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
|
Debvd
Netherlands
112 Posts |
Geplaatst - 13 aug 2019 : 12:48:03
|
Hoi Jim,
Dank je voor je reactie, het zijn treinstellen met stroomdetectie op eerste assen.
Ben er nu achter dat de optrek en rem nog op 5 stond ipv 0, dat verklaart waarom hij vaak zo ver doorschiet...
Gevalletje weer geleerd...Dank voor het meedenken! en weerstandslak besteld voor de wagonnen zonder detectie
Gr. bjorn
Bjorn |
|
|
jimmaet
Finland
424 Posts |
Geplaatst - 13 aug 2019 : 18:17:41
|
Succes Bjorn!
Over die weerstandslak: dun aanbrengen alleen over de isolatie tussen as en wiel. En slechts op de uiterste (voorste/laatste) as. Als je een multimeter hebt, na ongeveer 30 minuten moet je zo rond de 5 à 15kOhm meten, dan zit je aardig goed. Nat geeft het andere resultaten.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
|
|
Onderwerp |
|