Auteur |
Onderwerp  |
|
jimmaet
Finland
434 berichten |
Geplaatst - 29 dec 2018 : 22:39:50
|
Hoi allemaal! Het was weer kerst, na een half jaar nu weer treinen seizoen en dingen vergeten, blijkbaar. Heb KL + Digikeijs DR5000 + Multimaus en o.a. een Trix loc met Märklin 60949 geluidsdecoder. Met de multimaus kan ik shift-nummer of enkel nummer een aantal geluidsfuncties oproepen, die (nog) niet via Koploper werken. Het is loc 11 in de bck. Ik mis o.a. vertrekfluit, omroepen, deuren enz. Wie helpt me op weg om alle 15 geluiden aan te krijgen?
Download Attachment: saunabaan3_20181229_23.31.07.zip 63,96 KB
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2018 : 22:51:58
|
Nou ik denk gewoon door ze alle 15 bij functies te actieveren en de juiste naam te geven.
Het zijn in ieder geval geen extra functie op een tweede adres. Het is gewoon een DCC decoder en zeker geen Motorola decoder.Want Motorola kan de DR5000 sowieso al niet aansturen. Dat is puur DCC.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 29 dec 2018 22:54:12 |
 |
|
phdirk
Netherlands
2604 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2018 : 13:53:47
|
Hallo Kees,
Wat Wim zegt klopt helemaal. Ik heb een oud TwinCenter dat met een beetje kunst en vliegwerk 8 functies aankan. Door gebruik te maken van Loconet, in plaats van de standaard IB/TC instelling in Koploper heb ik daar 28 functies beschikbaar, die, als je ze netjes invoert in Koploper, het allemaal prima doen. De verbinding tussen PC en TwinCenter moet dan natuurlijk ook Loconet zijn.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2018 : 16:15:18
|
Beste Dirk,
Wat heeft die oude TC er nu mee te maken. Kees maakt gebruik van een DR5000. Dus alles wat jij zegt over jouw TC is hier niet van toepassing. Zet iemand niet op een verkeerd been, en geef zeker geen onnodige informatie.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
jimmaet
Finland
434 Posts |
Geplaatst - 04 jan 2019 : 21:50:59
|
Blijkbaar had ik nog het idee van m'n DDW + Märklin Delta in m'n kop, daar moest er met 4 functies trucjes uitgehaald worden. In zoverre ia het TC verhaal analoog aan mijn denkfout. Bedankt Wim, om we weer op't rechte spoor te zetten.
Bijna alles werkt. Behalve dan dat hij nu z'n remgeluiden kwijt is, alle anderen klinken goed en waar het moet (Functies uitgebreid, wel een hoop werk!)
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
 |
|
phdirk
Netherlands
2604 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2019 : 15:21:57
|
Hallo Kees,
Het probleem met de remgeluiden is vaak dat deze gekoppeld zijn aan de ingestelde remvertraging in CV4. Om het remgeluid goed te laten werken moet CV4 dan behoorlijk hoog staan (bijvoorbeeld rond de 30), maar voor het goed functioneren van Koploper is het beter dat CV4 heel laag staat (ik zet hem meestal op 2). Dat betekent dat alleen bij een noodstop de remmen piepen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
 |
|
|
Onderwerp  |
|