Jan Tromp Ik rijd met Lenz. Koploper geeft op het computerscherm soms knipperend bezet, terwijl de fysieke bezetmelder geen bezet geeft. De opto wordt niet geopend want het de controle led licht niet op. Voor het programma is dan het betreffende blok bezet en kan er dus geen trein naar dat blok. Als ik de spanning van de melders afhaal en weer inschakel is de melding weg. Alle kabels zijn getwist en de RS kabel is getwist en afgeschermd. Wat kan hier de oorzaak zijn ?
Heeft helemaal niets met Koploper te maken, maar alles met het digitale systeem en zijn terug/bezetmelders. Koploper reageert alleen en met nadruk alleen op de informatie afkomstig van deze. Koploper verzint niets uit zichzelf.
Het probleem moet je dus niet in en bij Koploper zoeken.
Wim, bedankt voor je reactie. Ik denk niet dat het met de bezetmelders te maken heeft aangezien zoals ik al meldde de leds niet aangaan en de opto dus ook niet open gestuurd wordt. Probleem moet ik dan denkelijk zoeken bij terugmelders van de LDT RD 16 O of Kreischer RM-RS16. Denk jij dat dit waarschijnlijk de bron is?
Ja Jan dat zeg ik en schrijf ik toch. De terugmelder krijgt van de bezetmelder een signaal, en de terugmelder meld dit aan het digitale systeem, die het op zijn beurt aan de interface door geeft en die geeft het door aan de PC.