Auteur |
Onderwerp |
|
Kempke
Netherlands
60 berichten |
Geplaatst - 06 mrt 2018 : 08:54:00
|
beste koplopers, mijn baan( C rail van Marklin) heb ik gespitst in 3 stroomkringen, die ik op dit moment heb aangesloten op de centrale eenheid, de ECOS, dat kon met het handmatig rijden omdat er nooit meer dan 4 locs reden. nu heb ik alles op koploper aangesloten en merk dat ik vermogen, dus voeding, te kort kom en nu wil er 2 boosters bij plaatsen, dus iedere stroomkring krijgt dan zijn eigen voeding. mijn vraag is nu, moeten de terugmelders nu ook per stroomkring worden aangesloten op een terugmelder of kan ik zonder problemen deze 2 boosters plaatsen misschien een domme vraag, maar ik zit ermee in mijn maag en ik kan er verder niets van terugvinden. |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2018 : 11:56:15
|
Het is weliswaar geen Koploper gerelateerde vraag maar vooruit
Je terugmelders moeten in dezelfde boosterkring aangesloten worden.
Gr. Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2018 : 14:58:55
|
Noem het maar tunnelvisie Had wel C rail en marklin zien staan maar dacht verder gelijk in 2 rail termen en stroomdetectie.
Maar neemt niet weg dat hij alsnog best stroomdetectie gebruikt
Anders inderdaad neit van toepassing.
Gr. Eric |
|
|
Kempke
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2018 : 16:55:21
|
bedankt voor jullie reacties, maar nu is het voor mij echt nog niet duidelijk. moet het wel of hoeft het niet bij detectie via de aarde, te lezen spoorstaaf. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2018 : 17:36:04
|
Als jij de spoorstaaf (BR) en de PUKO (RD) beide isoleert op de boosterscheiding, dan moeten de meldmodules via de BR op de GND van de melders aangesloten worden. Dan hef je in feite de isolatie op, dus kun je beter alleen de puko aansluiting isoleren. En hoef je verder niets aan de melders te veranderen of op aan te sluiten. Zo duidelijker??
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 06 mrt 2018 17:37:02 |
|
|
Kempke
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2018 : 17:42:39
|
Wim bedankt Ik inderdaad op boosterafscheiding alleen de midden geleider van de C rail geïsoleerd en de spoorstaven hebben gewoon verbinding over booster scheidingen heen Dus aarde loopt over alle ringen door en middengeleiders zijn op ringafscheiding geïsoleerd , dat is toch wat je zegt en dan hoef ik niets aan de bezet melders te veranderen Nogmaals bedankt Kempke |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Kempke
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2018 : 23:02:02
|
Weer geweldig bedankt Hebben we elkaar toch goed begrepen Nogmaals bedankt Kempke |
|
|
|
Onderwerp |
|