Auteur |
Onderwerp |
|
Dirk
Belgium
159 berichten |
Geplaatst - 15 jan 2018 : 16:38:30
|
Heren, Aan mijn kopstation op de baan in wording zit ik met een probleem vat betreft uitrijden. Om terug op de hoofdbaan te komen rij ik achterwaarts het station uit naar blok 3 daar keert de loc en via de wissel ga ik verder naar blok 7. Dat werkt zoals ik het wil. Met een loc of mijn stelletje. Ik heb ook een stel met 4 wagens, de wagens hebben geen verbruiker , alleen de loc heeft stroomvoerende koppelingen en die zorgt voor de verlichting. Hoe kan ik configureren zodat het lange stel stopt op het eind van bezetmelder 3.16 zodat de wagens niet op wissel 9 komen te staan. Het geheel is een test opstelling en ik kan alleen maar pendelen tss blok 1 en het schaduwstation, dus spectaculair is het niet maar ik zie voorlopig wat treinen rijden
mvg
Dirk
Download Attachment: baanDirk.zip 6,09 KB
DR5000, DCC peco |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2018 : 16:52:00
|
Uhhmmmm, het punt waar 3.16 begint naar voren halen, zodat de lengte van 3.16 langer wordt en wel zolang dat de wagons er oppassen. Misschien een optie. En anders een lichtsluisje.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
JPJ
Netherlands
550 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2018 : 17:10:43
|
Dirk,
Hoe lang is blok 3 in werkelijkheid ? ( Staat op 999cm ). En hoe lang is de trein die erin moet passen ? ( Alle treinen staan op 999 cm ). Dus als de trein langer is als het blok blijft hij sowieso op de wissel staan.
Jos
|
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2018 : 19:41:34
|
Hallo Naamgenoot,
Ik maak alle wagens en rijtuigen stroomafnemend door een weerstand van ca 6k in één van de assen te zetten. Je kunt, als je wagens of rijtuigen draaistellen hebben, als tijdelijke oplossing in het laaste draaistel de assen tegen elkaar in zetten, zodat de ene rechts stroom afneemt en de andere links. Als je dan genoemde weerstand van ca 6k tussen de assen zet (elk uiteinde om een as buigen) heb je je detectie al.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2018 : 22:13:06
|
OK, thnx, morgen eens bekijken.
Dirk
DR5000, DCC peco |
|