Auteur |
Onderwerp |
|
Kempke
Netherlands
60 berichten |
Geplaatst - 09 jan 2018 : 23:49:24
|
Mijn baan is opgebouwd met Marklin C rails en die functioneerd perfect met koploper maar nu wil ik mijn Betriebswerk ook opnemen in koploper. Mijn betriebswek is opgebouwd met marklin K rail rondom de draaischijf, wat allemaal korte stukjes rail zijn. Nu zou ik graag advies hebben over hoeveel terugmeldpunten ga ik maken achter de draaischijf? De toegangssporen naar de draaischijf kan ik allen voorzien van 2 terugmelders |
|
Kempke
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2018 : 09:26:34
|
wilt er niemand zijn ervaring delen? |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2018 : 09:40:18
|
Hoi,
Het type rails heeft daar weinig mee van doen.
Je hebt het dus over de sporen in een lokloods?
Ik been geen draaischijfman. Dus even de volgende middag/avond afwachten voor een beter antwoord, of zoeken op lokloods? Bijv deze: http://www.koploperforum.nl/pop_printer_friendly.asp?TOPIC_ID=1503
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
Bewerkt door jimmaet op 10 jan 2018 09:41:49 |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2018 : 12:33:06
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Kempke
wilt er niemand zijn ervaring delen?
Eh, misschien iets meer geduld Je post je vraag rond middernacht en vraagt om 9.26 al om ervaringen.
Er zijn ook nog mensen die moeten werken
En het aantal? Ik heb geen draaischijf maar kijk eens wat het beste voor jou werkt. In principe zou ik zeggen dat een melder voldoende is. Je rijdt daar toch met minimale snelheid. Wil je meer locs achter elkaar zetten dan kan je met meer melders werken. Probeer eens wat uit.
Gr. Eric |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2018 : 14:52:32
|
Ik zou één bezetmeldpunt-lengte nemen per lok-parkeerplaats.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2018 : 15:07:58
|
Zoals ook in het gelinkte draadje stond, 4e antwoord: "Indien achter de draaischijf een locloods staat dan volstaat een bezetmeldpunt per spoor"
We zijn het er dus roerend eens over
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
Bewerkt door jimmaet op 10 jan 2018 15:08:33 |
|
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2018 : 20:53:07
|
Hallo Kempke,
Om mooi te rijden heeft Koploper minimaal twee bezetmeldpunten per blok nodig, ook op en bij de draaischijf. Met één melder gaat het remmen niet zo mooi.
Kijk ook eens in de Help bij "Bezetmelders aansluiten in de blokken". Op mijn eigen baan maak ik gebruik van een gezamenlijke inrijmelder, bij de sporen rond de draaischijf, staat ook in de Help.
Eventueel kun je voor de inrij bezetmelder ook een virtueel bezetmeldpunt aanmaken. Als je maar zorgt dat je bij onderhouden blokken altijd twee melders ingevuld hebt. Probeer het allebei eens uit. Eén of twee bezetmelder per blok.
Groeten,
Jan
|
|
|
Kempke
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2018 : 21:10:36
|
allemaal bedankt, ik ga een en ander eens uit proberen. nogmaals bedankt Kempke |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2018 : 23:13:46
|
Hallo Kempke,
Ik gebruik op korte kopspoortjes altijd één bezetmelder. Omdat je daar toch al langzaam rijdt werkt dat prima. Dat zou ook bij de sporen na de draaischijf het geval moeten zijn.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|