Auteur |
Onderwerp |
|
wvk
Netherlands
25 berichten |
Geplaatst - 05 jan 2018 : 14:46:26
|
Wij willen onze sudwindwagons va Marklin uitrusten met interieurverlichting van ESU type 50709. Deze zijn standaard uitgerust met een functiedecoder. Vraag: Hoe te werk gaan binnen koploper om e.e.a. goed aan te sturen?
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2018 : 15:08:00
|
Betekent dit, dat ik de interieurverlichting van wagons aan een locomotief moet koppelen? Natuurlijk heb ik op de help gekeken. Mij is echter nog niet duidelijk, hoe dat met de adressering zit. M.vr.gr. Wim
|
Bewerkt door wvk op 05 jan 2018 15:23:22 |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2018 : 19:03:33
|
Hallo Wim,
Dat kan maar hoeft volgens mij niet. Je kunt de decoder van de lichtstrip ook een eigen adres geven. Je kunt hem dan eventueel als stuurstand definiëren of als loc. Zo heb ik mijn digitale schuifdakwagens van Roco ook geprogrammeerd. Als je hem hetzelfde adres geeft als de loc, zal hij via de functies van de loc geschakeld worden.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2018 : 21:51:01
|
Hallo Dirk, Bedankt, ga ik proberen. Gr. Wim |
|
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2018 : 09:33:00
|
Hallo Wim,
Als je steeds met dezelfde loc voor deze trein rijdt, kan de optie van Dirk goed werken.
Wil je echter eens een andere loc voor deze trein zetten of met de loc die er nu voor staat eens een andere trein te rijden, dan kun je denk ik beter een stuurstand in Koploper aanmaken en deze koppelen aan een locomotief. De stuurstand heeft dan een eigen adres. Heb je alles ingevoerd, dan kun je in het rijwindow heel makkelijk deze stuurstand aan de locomotief koppelen. In een vaste treinenroute kun dit laatste ook nog automatiseren (tijdens het wisselen van een loc).
Groeten,
Jan |
|
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2018 : 15:57:03
|
Ik ga beide opties zeker proberen! Wat een fantastisch forum is dit toch! Bedankt Dirk en Jan! Groeten, Wim
|
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2018 : 20:45:17
|
Hallo Wim en Jan,
Met de mogelijkheid van het automatisch tractierijden kan je ook van loc wisselen als je het rijtuig met verlichtingsdecoder als loc definieert. Je moet dan de functionaliteit tractierijden gebruiken. Het voordeel van definiëren als loc is dat je wat meer mogelijkheden hebt bij het schakelen van de functies.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|