Auteur |
Onderwerp |
|
B-Modelbouw
Belgium
50 berichten |
Geplaatst - 06 feb 2007 : 22:23:56
|
Hoi,
Heb onlangs een nieuwe lok aangekocht die 20 verschillende functies heeft (geluid - licht - pantograaf - ...), nu loop ik tegen de beperking aan dat ik in een lokvenster slechts 8 functies kan ingeven. Hoe geef ik de overige functies ook in voor dezelfde lok. Zelf dacht ik aan een stuurstand in te geven met hetzelde adres ... Wie zet me even op het juiste spoor. Alvast bedankt
Vriendelijke modelbouwgroeten, Bert
Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,
Bert |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2007 : 07:56:39
|
Hallo bert,
Ik ken nog geen digitaal systeem welke door Koploper wordt ondersteund die 20 functies aan kan sturen. Het zal op deze manier dus nooit lukken.
Welk digitaal systeem gebruik jij en hoe stuur jij vanuit het digitale systeem de functies aan (dus buiten de Pc om)
Mvg, Paul. |
|
|
B-Modelbouw
Belgium
50 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2007 : 20:15:24
|
Hé Paul,
Ik ben zelf een beetje overhaast geweest om het probleem te gaan zoeken in Koploper, want de twin-center van Fleischmann kan ook maar acht functies aansturen (F1-F4 en F1-F4 in combinatie met LOK#).
Anderzijds heeft de lok geen 20 maar slechts 16 schakelbare functies (enkele beschreven functies zitten samen vervat onder één functietoets), maar ja dat zijn er nog steeds meer dan acht...
Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst wachten op een update van de Twin-Center, alvorens van alle functies van de lok te kunnen genieten. Dat wordt leuk ... En ik dacht dat ESU ook een lok-decoder had met geluid die 16 functies kan schakelen i.p.v. 8 (Lok-Sound V3.5).
Sorry voor mijn snelle foutieve reactie ... Maar wie wil er niet zo snel mogelijk zijn nieuwe lok laten rijden op de baan, en dan liep ik tegen de beperking van 8 functies aan in Koploper.
Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,
Bert
H0-baan Lijn 12 (Antwerpen-Roosendaal) 2rail DCC Twin-Box / DC-Car System / Koploper 6.3 |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|