Auteur |
Onderwerp |
|
willem22
Netherlands
96 berichten |
Geplaatst - 20 nov 2017 : 15:57:36
|
Hallo ,kan ik mijn bestaande baan gegevens verwijderen zonder dat de bezetmelders en wissel adressen uit het bestand koploper worden verwijderd. Ik wil niet alle bezet en wissel modulen opnieuw te moeten ingeven . Werk met Lens 3.6. Ter info , heb geen extra modules nodig. Misschien niet zo duidelijk maar voor meer info verneem ik dit wel. Willem. |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 nov 2017 : 16:12:05
|
Wisseladressen en terugmelders geef je op bij onderhouden digitale onderdelen, zolang je daar niets verandert blijven de adressen behouden.
Maar zodra je blokken en wissels op je tekening en in je onderhouden blokeigenschappen verwijdert, ben je natuurlijk die gegevens kwijt. Maar het is niet geheel duidelijk wat je nu precies wil.
Als je een nieuwe baan gelegd hebt, zal je ook de nieuwe baan in koploper moeten tekenen en opgeven. Dus alles weg, behalve de nummering in onderhouden digitale onderdelen, schat ik zo in. En dat is het minste werk die in te vullen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 20 nov 2017 : 20:37:08
|
Hallo Willem,
Mijn ervaring is dat bij een nieuwe baan het het snelste en nauwkeurigste is om de hele baan vanaf nul weer opnieuw op te bouwen in Koploper. Je maakt anders vrij snel fouten met bezetmelders, wissels en wisselstraten. Op een gegeven ogenblik zie je door de bomen het bos niet meer. Een uitbreiding van een bestaande baan is natuurlijk wat anders. Dat kan je goed vanuit de bestaande baan doen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 21 nov 2017 : 15:12:14
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Hallo Willem,
Mijn ervaring is dat bij een nieuwe baan het het snelste en nauwkeurigste is om de hele baan vanaf nul weer opnieuw op te bouwen in Koploper. Je maakt anders vrij snel fouten met bezetmelders, wissels en wisselstraten. Op een gegeven ogenblik zie je door de bomen het bos niet meer. Een uitbreiding van een bestaande baan is natuurlijk wat anders. Dat kan je goed vanuit de bestaande baan doen.
Met beste groeten Dirk HO=TC
|
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 21 nov 2017 : 15:15:58
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door willem22
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Hallo Willem,
Mijn ervaring is dat bij een nieuwe baan het het snelste en nauwkeurigste is om de hele baan vanaf nul weer opnieuw op te bouwen in Koploper. Je maakt anders vrij snel fouten met bezetmelders, wissels en wisselstraten. Op een gegeven ogenblik zie je door de bomen het bos niet meer. Een uitbreiding van een bestaande baan is natuurlijk wat anders. Dat kan je goed vanuit de bestaande baan doen. Bedankt voor de info , ga wel alles opnieuw opbouwen. grt,willem.
Met beste groeten Dirk HO=TC
|
|
|
|
Onderwerp |
|