Auteur |
Onderwerp |
|
ralph
Netherlands
35 berichten |
Geplaatst - 31 okt 2017 : 09:56:34
|
Geachte forumleden Misschien een rare vraag, kan ik 2 keerlussen (rosoft xtreme) achter elkaar plaatsen ik gebruik een wissel in de keerlus, keerlus 1 voor een echte keerlus , keerlus 2 om weer terug te gaan
hopelijk kunnen jullie mij helpen mvg ralph |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 31 okt 2017 : 12:47:49
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door ralph
ik gebruik een wissel in de keerlus, keerlus 1 voor een echte keerlus , keerlus 2 om weer terug te gaan
terug gaan , waarheen ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 01 nov 2017 : 06:21:40
|
En plaatsing in de juiste rubriek
Maar een wissel in een keerlus? Lijkt me vrij ongebruikelijk. In de letterlijke zin van een keerlus vertrek je van een wissel en kom je weer terug op diezelfde wissel. Bingo kortsluiting. Dan sluit je de keerlusschakeling op dat geïsoleerde stuk spoor aan om dat te verhelpen. Maar het kan er natuurlijk ook complexer uitzien. En daar hebben we uiteraard een plaatje van de complete baan voor nodig om dat te beoordelen.
Gr. Eric |
|
|
BUERS
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 24 nov 2017 : 10:24:10
|
Beste Koplopers. Ook ik vraag me af hoe een keerlus met bv. spoor 1 te realiseren is. de wissel die ik voor deze lus gebruik is een handwissel. Een electr. wissel lijkt me niet nodig : Lok keert alleen maar. Hoe kan ik dit elektrisch het beste oplossen ? Met dank voor jullie reacties. Groeten Erik
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 24 nov 2017 : 13:03:18
|
Met een handwissel rij je dan de ene keer de lus linksom en de andere keer rechtsom? Want na het open rijden blijft hij in die stand staan. Hoe je het bij spoor 1 oplost, gewoon hetzelfde als bij Z,N, HO enz. Ook spoor 1 is gewoon 2 rail. Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
BUERS
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2017 : 18:09:36
|
Hoi Wim Bedankt voor je bericht, maar hoe doe je dat dan. Ben alleen bekend met Marklin k-rails. Bedankt voor je reactie Erik
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2017 : 19:32:29
|
Erik,
Daar zijn verschillende oplossingen, en is per situatie anders, maar dat is iets wat buiten het doel van dit forum valt.
Als je meer wil weten is daar de normale email voor van de deskundigen op dit gebied, en die zijn heel blij als daar een sporenplan oftewel een situatie schets bij is.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|