Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 213 / Bezoekers Vandaag: 6737
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 336
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 keerlus
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ralph

Netherlands
35 berichten

Geplaatst - 31 okt 2017 :  09:56:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Geachte forumleden
Misschien een rare vraag, kan ik 2 keerlussen (rosoft xtreme) achter elkaar plaatsen
ik gebruik een wissel in de keerlus, keerlus 1 voor een echte keerlus , keerlus 2 om weer terug te gaan

hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg
ralph

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 31 okt 2017 :  12:47:49  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door ralph


ik gebruik een wissel in de keerlus, keerlus 1 voor een echte keerlus , keerlus 2 om weer terug te gaan



terug gaan , waarheen ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 31 okt 2017 :  12:53:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Schreeuwt om een situatie schets van de complete baan.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1111 Posts

Geplaatst - 01 nov 2017 :  06:21:40  Toon profiel  Reageer met citaat
En plaatsing in de juiste rubriek

Maar een wissel in een keerlus? Lijkt me vrij ongebruikelijk.
In de letterlijke zin van een keerlus vertrek je van een wissel en kom je weer terug op diezelfde wissel. Bingo kortsluiting.
Dan sluit je de keerlusschakeling op dat geïsoleerde stuk spoor aan om dat te verhelpen.
Maar het kan er natuurlijk ook complexer uitzien.
En daar hebben we uiteraard een plaatje van de complete baan voor nodig om dat te beoordelen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

BUERS

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 24 nov 2017 :  10:24:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers.
Ook ik vraag me af hoe een keerlus met bv. spoor 1 te realiseren is.
de wissel die ik voor deze lus gebruik is een handwissel. Een electr. wissel lijkt me niet nodig : Lok keert alleen maar.
Hoe kan ik dit elektrisch het beste oplossen ?
Met dank voor jullie reacties.
Groeten
Erik
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 24 nov 2017 :  13:03:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Met een handwissel rij je dan de ene keer de lus linksom en de andere keer rechtsom? Want na het open rijden blijft hij in die stand staan.
Hoe je het bij spoor 1 oplost, gewoon hetzelfde als bij Z,N, HO enz.
Ook spoor 1 is gewoon 2 rail.
Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

BUERS

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 25 nov 2017 :  18:09:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim
Bedankt voor je bericht, maar hoe doe je dat dan.
Ben alleen bekend met Marklin k-rails.
Bedankt voor je reactie
Erik
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 25 nov 2017 :  19:32:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,

Daar zijn verschillende oplossingen, en is per situatie anders, maar dat is iets wat buiten het doel van dit forum valt.

Als je meer wil weten is daar de normale email voor van de deskundigen op dit gebied, en die zijn heel blij als daar een sporenplan oftewel een situatie schets bij is.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina