Er staat al veel op het forum over ijken van locomotieven. Dit is mij duidelijk. -Maximum snelheid instellen met CV5, 80 km/uur -CV6 op eenderde van deze waarde -ijken in koploper beginnende bij de maximum snelheid, stap 28, en vervolgens steeds een stap lager
Echter mijn loc rijdt vooruit sneller dan achteruit. Aangezien het ijken om beurten vooruit en achteruit gaat, ontstaan er grote snelheidsstappen met name in het hoge bereik. Hoe kan ik dit oplossen? De loc heeft een lopi v4 decoder. Kun je de loc apart vooruit en achteruit ijken? Moet ik de maximum snelheid vooruit en achteruit eerst gelijk maken via cv66 en cv95 (trim voorwaarts en achterwaarts) Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Het simpelste is trimmen. Je kan ook 2 kanten op ijken waarbij het gemiddelde van de beide metingen als snelheid genomen wordt. Of 1 richting op ijken, of vooruit of achteruit, waarbij 1 kant op goed is en de andere kant afwijkend.
Dus trimmen geniet de voorkeur.
En CV6 is niet bij iedere decoder van toepassing, bvb niet op een MTC14
Ook hier is het wederom belangrijk de gebruiksaanwijzing te lezen.
Grtzz Rob >> IB II + P 19 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN - V/VI Duits-internationaal