Auteur |
Onderwerp |
|
Debvd
Netherlands
112 berichten |
Geplaatst - 14 nov 2017 : 13:10:47
|
Goedemiddag,
Vandaag aan het testrijden op mijn testbaan. Keren locs gaat goed.
Na een storing...begint 1 van de locs niet meer te keren. Terwijl hij het daarvoor wel deed.
Moet nu elke keer via de intellibox 2 corrigeren voor deze lok. Enig idee wat dit kan zijn?
Bjorn |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 nov 2017 : 13:45:19
|
Nee, je intellibox heeft hier niets mee te maken, alleen koploper bepaald de rijrichting, en die moet je in basis goed zetten, voor je met autoimatisch rijden start, de loc moet de juiste richting uitgaan bij het opstarten van de eerste automatische rijweg.
Aan de kant waar de witte lichtjes branden die kant gaat de loc op. Zo kun je dat eenvoudig controleren.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 14 nov 2017 : 17:15:45
|
Hallo Bjorn,
Is de betreffende loc misschien een oude Märklin-loc. Die willen bij een storing wel eens in de verkeerde richting staan. Wat dan wel wil helpen is de loc even 'kantelen', dus eerst de linker wielen van de baan en dan de rechter. Door het stroomloos maken van de decoder wordt hij weer in de goede stand gezet. Ik weet dat het nergens op slaat, maar het werkt wel.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 14 nov 2017 : 19:27:46
|
Hallo Wim en Bjorn,
Dan zal er geen oude Märklin loc rijden. Mogelijk toch iets mis gegaan met de decoder. De decoder volledig resetten (CV8 = 8 bij ESU) zou kunnen helpen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Debvd
Netherlands
112 Posts |
Geplaatst - 14 nov 2017 : 21:11:22
|
Hoi Wim & Dirk,
Gaat idd om N-spoor, 2 rail.
@Wim....let daar in het begin elke keer op... Ging ook goed tot een moment van kortsluiting en daarna wou hij niet meer keren.
Ga als ik volgende keer weer thuis ben ff alles op nieuw op de baan zetten en dan weer testen ...je wordt er elke keer weer wijzer van
@Dirk... Geen marklin
Dank jullie weer voor jullie reacties.
Bjorn |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Debvd
Netherlands
112 Posts |
Geplaatst - 14 nov 2017 : 22:49:34
|
Hoi Wim,
De storing bestond uit kortsluiting door een wagon op een wissel, deze daarna eraf genomen en weer opheffen toegepast en daarna begon de problemen met de loc die met de wagon reed.
Bjorn |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 nov 2017 : 23:45:12
|
Dan zou ik die decoder gewoon even resetten en op nieuw adresseren. Zal het probleem naar allerwaarschijnlijkheid wel over zijn. Als ik het zo lees, is de decoder van slag. Niet koploper of de Intellibox.
Mvg WIm.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|