Auteur |
Onderwerp |
|
Morris1
Belgium
79 berichten |
Geplaatst - 11 nov 2017 : 12:07:32
|
Beste forumleden. Na een paar jaar terug gestart met een nieuwe baan en koploper . Alles werkt prima, behalve de bezetmelders. Die doen hun werk ttz: bezet en weer vrij. Als ik echter in de communicatielogging kijk zie ik dat elke bezetmelder die bezet wordt , telkens van vrij naar bezet gaat, tot de loc de bezetmelder verlaat. om die reden kan ik doorrijden per cm niet gebruiken. Volgens koploper is de loc al veel verder dan in werkelijkheid. bij voorbaat dank voor de reactie Met vriendelijke groet, Morris
Download Attachment: Market-Blanding.zip 9,47 KB
On30/Koploper/Ecos1/DCC/LDT Bachmann Spectrum |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2017 : 15:17:02
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Morris1
Als ik echter in de communicatielogging kijk zie ik dat elke bezetmelder die bezet wordt , telkens van vrij naar bezet gaat, tot de loc de bezetmelder verlaat
Werkt volgens mij dus zoals het moet...
Koploper telt vanaf het bezet worden... hoe lang het bezet blijft is niet zo belangrijk. Doorrijden werkt wel alleen na leren remmen, wanneer de trein op minimum snelheid treintype op bezetmelder komt. Dat verondersteld geijkte loks.
ps. zipfile niet uitgevlooid, zit op verkeerde computer
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Morris1
Belgium
79 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2017 : 09:44:41
|
Hallo Ben en Theo, Hartelijk dank voor de reactie. De sporen en de wielen zijn zuiver.in bijgaande een printscreen. kan je merken hoe snel de bezetmelders vrij en bezet worden achter mekaar. kijk ook naar de tijd die verstrijkt om doorrijden uit te voeren . hartelijk dank. Morris
Download Attachment: scherm1.jpg 267,36 KB
Download Attachment: scherm2.jpg 161,13 KB
|
|
br015
Netherlands
48 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2017 : 10:04:50
|
Moris Tip
Zet een loc op de bezetmeldrail en doe de lichten van de loc aan. De lok niet laten rijden. De bezetmelder moet nu permanent bezet geven. Kijk nu wat de bezetmelder doet of hij ook bezet en vrij geeft achter elkaar. Zo ja dan zit het probleem bij de bezetmelder.
met vriendelijke groet Frans |
Bewerkt door br015 op 12 nov 2017 10:05:50 |
|
|
Morris1
Belgium
79 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2017 : 10:36:25
|
Hallo Frans. Ja op die manier blijft de bezetmelder constant bezet.
Met vriendelijke groet, Morris
|
|
Morris1
Belgium
79 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2017 : 10:38:12
|
Frans,
Nog vergeten bij te vermelden dat het feit zich voordoet op alle twee mijn bezetmelders. Dus .. alle twee stuk zou wat raar zijn he???
groetjes, Morris
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2017 : 12:35:10
|
Goed, lijkt mij een klassiek geval van een stuk spoor voor de meldersectie die onder de volle baanspanning staat, dit los je op door de sectie(s) zonder detectie aan te sluiten van een diodeschakeling. Overigens heeft dit geen effect op doorrijden of wat dan ook, dat bezet en vrijkomen van de melder, die reageert alleen op de eerste bezetmelding.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Morris1
Belgium
79 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2017 : 13:04:01
|
Hallo Wim, Hartelijk dank.Buiten de logging heb ik er geen last van dus.. Het werkt perfect. Alleen is het wel raar dat het doorrijden in cm echt ni wil lukken , dacht dat dat de oorzaak was.Wanneer ik het maximum zet doorrijden / cm dan rijden de locs max 20 cm verder dan normaal. Dit feit doet zich voor op elke bezetmelder en voor elke loc.en hetgeen de logging opgeeft is ook niet normaal wanneer je de cm bekijkt tegenover de tijd..Hij zou volgens koploper 90 cm doorgereden zijn op 1.5 sec.(op min snelheid dan nog.!!)Zie screenshot hiervoor In elk geval hartelijk bedankt Wim om het te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Morris
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Morris1
Belgium
79 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2017 : 17:20:45
|
Hallo iedereen. Ik heb besloten om het doorrijden in cm minder te gebruiken, naar aanleiding van een draadje van Paul zelf. Het is veel efficienter om te stoppen op een bezetmelder zelf. desnoods eentje meer plaatsen. daar ik met kadee rijd, in samenwerking met magneten is dat veel accurater.
bedankt voor de reacties.
met vriendelijke groet, Morris
|
|
kopietje
Netherlands
9 Posts |
Geplaatst - 29 nov 2017 : 22:32:14
|
Als ik meerdere treinen automatisch laat rijden dan gaat dat een tijdje goed en dan ineens gaat alles op bezet. Alle blokken worden blauw. Ook tijdens het rijden zie ik ze regelmatig blauw oplichten.
tim |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 nov 2017 : 22:36:33
|
Beste Tim,
Dat is heel vervelend, maar welk digital systeem gebruik je welke bezetmelders enz. enz. En wat ook ontbreekt is een back van je database. Zo is het wel heel erg koffiedik kijken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|