Auteur |
Onderwerp |
|
Cees Brocaar
Netherlands
269 berichten |
Geplaatst - 19 okt 2017 : 11:52:54
|
Goedemorgen,
Na het ontstaan van een kortsluiting heb ik het programma weer opgestart met de keuze"laatste stand kiezen". Alle locomotieven stonden weer op de positie van voor de kortsluiting, echter de gekoppelde stuurstands bij de loc's waren verdwenen.
Mijn vraag is nu, is dat correct? Koploper draait nog op een XP machine met de laatste versie.
Mvg, Cees |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Cees Brocaar
Netherlands
269 Posts |
Geplaatst - 19 okt 2017 : 19:56:26
|
Wim,
Hierna volgde een win error!
Mvg, Cees |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 19 okt 2017 : 22:20:09
|
Hallo Cees,
Mijn ervaring is dat bij een ernstige storing een aantal zaken, zoals de koppeling van stuurstands en duw/trekcombinatie en soms ook handmatig geblokkeerde blokken opnieuw moeten worden ingesteld. Dat is dus kennelijk ook bij jou gebeurd.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 19 okt 2017 : 23:53:18
|
Cees,
Ik neem gevoegelijk aan dat het een kortsluiting was die je Computer uitzette.
Ja en dan komt een naar symptoom boven water dat idd de stuurstands rijtuigen niet meer gekoppeld zijn aan een loc. Enkele andere zaken spelen ook nog mee, o.a. dat de richting niet van de treinen niet altijd correspondeert met de werkelijkheid en de trein dus de verkeerde kant op rijdt, bvb met treinstel die 2 kanten op kan.
Je hebt overigens geluk gehad dat de rest nog op de goede plaats stond.
Dit gebeurd ook wel eens als er een update met herstart plaatsvind of als je de computer uitzet voordat Koploper afgesloten is
Grtzz Rob
>> IB II + P 19 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN - V/VI Duits-internationaal |
|
|
Cees Brocaar
Netherlands
269 Posts |
Geplaatst - 20 okt 2017 : 09:45:39
|
Heren,
Dank voor jullie uitleg!
Mvg, Cees |
|
|