Auteur |
Onderwerp |
|
BUERS
Netherlands
18 berichten |
Geplaatst - 18 sep 2017 : 21:46:11
|
Hallo koplopers. Volgende vraagjes. Heb een IB en net een Märklin 55603 ( spoor 1) gekocht. Via de IB reageert die niet. Weet iemand wat er anders ingesteld zou moeten worden ?
Kan ik met een Central station ook verder met koploper werken ? kan ik de aansluiting van HO en spoor 1, dmv een drieweg stekker aan elkaar knopen ? Uiteraard moet ik separaat de baan van Ho en spoor 1 opstarten. Moet ik voor spoor 1 Koploper nog anders instellen ?
met dank voor jullie reactie. groeten en succes met alles Erik |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 18 sep 2017 : 22:50:36
|
Central Station en Koploper kun je vergeten.
Met de IB moet het natuurlijk gewoon werken, je hebt de keus uit Motorola en DCC, de vraag is wat voor decoder zit er in die loc. Motorola of DCC of Multi-protocol. En stuur je hem in het juiste format aan??
Even opgezocht, er zit een MFX decoder in, dus deze decoder kan ook via het Motorola format aangestuurd worden, in de beschrijving bij de loc staat welk Motorola adres hij heeft, die op de IB instellen op Motorola format New. en hij zal werken en rijden.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 18 sep 2017 22:54:33 |
|
|
BUERS
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 19 sep 2017 : 07:44:59
|
Hoi Wim Bedankt en ga het uit proberen. Blijft wel de vraag : met welk systeem kan ik alle geluiden van spoor 1 ( 16 )ten gehore brengen. Met KL blijft 8 het maximale of ...? Is ESU met koploper een optie, die dat wel kan ? Met dank Erik |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 19 sep 2017 : 12:16:56
|
Hallo Erik,
Volgens mij kun je met de IB via het Loconetprotocol ook meer dan 8 geluiden aansturen. Koploper doet dat dan ook.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
BUERS
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 21 sep 2017 : 16:42:10
|
Hallo Dirk,
bedankt voor je reactie.Ik heb inderdaad bij Wim Loconet gekocht en werkt prima met IB en Koploper. Ik krijg helaas geen 16 geluiden hieruit. Zou je mij wat informatie willen sturen via dit forum ? Ook het instellen van meer dan 4 geluiden met IB hapert. Uhlenbrock heeft hier en daar wat verandert maar krijg mijn vinger er niet achter Jullie hulp is meer dan welkom en spaart een hoop geld uit ! Woont er iemand dicht in barneveld , die kan me dan even op weg helpen Met dank en misschien tot ziens Erik |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 21 sep 2017 : 20:03:34
|
Maar dat werkt alleen voor DCC decoder niet voor Motorola. En MFX wordt al helemaal niet ondersteund. De moderne MFX decoder hebben de mogelijkheid tot 4 extra adressen voor de hogere functies alleen zal koploper dat niet ondersteunen, die komt niet hoger dan +4 dus max 8 functies.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 21 sep 2017 : 22:37:03
|
Hallo Erik,
Ik woon (sinds kort) in Putten, dus wil met alle plezier eens in Barneveld langskomen. Zoals Wim al heeft aangegeven zijn de mogelijkheden met MFX/Motorola beperkt.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
BUERS
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 22 sep 2017 : 07:52:40
|
Hallo Dirk. Dank voor je bericht en wil tzt graag eens een afspraak met je maken. Ben nu de baan(HO) aan het afbreken en wil spoor 1 implementeren. Laat even weten hoe we elkaar verder gaan berichten ( mail ?) Groet en een prettig weekend gewenst Erik |
|
|
|
Onderwerp |
|