Auteur |
Onderwerp |
|
wvk
Netherlands
25 berichten |
Geplaatst - 11 sep 2017 : 13:56:00
|
Kan ik een extra bezetmelder opnemen in een wisselstraat, dit om een sein eerder op onveilig te kunnen laten zetten? |
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 11 sep 2017 : 14:01:37
|
Oke, dank je wel, ga ik doen!!! |
|
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 11 sep 2017 : 16:31:05
|
Nog een vraagje: Hoe zit dat met alternatieve wisselstraten? Dan komen de treinen langs andere bezetmelders.... |
|
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 12 sep 2017 : 09:38:36
|
Dat wel, maar bij alternatief 1 gaat de wissel linksom, alternatief 2 rechtdoor en gaat de trein meteen via een ander spoor naar het blok... |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 sep 2017 : 10:23:36
|
Ja, en dan is dat toch dezelfde melder en hetzelfde wissel. Wat na vrijkomen de wisselstraat mag vrijgeven. En het sein op onveilig kan zetten. Dat heeft toch niets met het volgende blok te maken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 sep 2017 : 15:02:44
|
Overigens, als de trein bij afbuigend een ander blok ingaat dan dat hij bij rechtdoor doet, dan is er helemaal geen sprake van een alternatieve wisselstraat.
Er is sprake van een alternatieve wisselstraat als de trein van blok A naar Blok B over verschillende wissels kan rijden om dezelfde bestemming te bereiken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 13 sep 2017 : 11:45:15
|
Mijn baanontwerp is zodanig, dat ik 2 stukken baan niet als blok heb gedefinieerd, maar opgenomen heb in de wisselstraten, zodat als het ware vanzelf alternatieve wisselstraten ontstonden. Werkt prima, maar heeft dus het nadeel, dat seinen pas bij het bereiken van het volgende blok op onveilig worden gezet. Ben nu aan het bekijken, of ik die stukken als aparte blokken kan definiëren. Kost me wel extra bezetmelders (4). Nadeel, die blokken zijn dusdanig kort (3 resp. 4 raillengtes). dat er geen trein mag stoppen. Ik neem aan, dat ook dat opgelost kan worden?
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 sep 2017 : 12:01:21
|
Dan ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe dat er in de database uit ziet. Gezien je eerdere beschrijving kan het geen alternatieve wisselstraat zijn. Even een backup van je database plaatsen geeft uitsluitsel.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 13 sep 2017 : 12:27:11
|
Bij deze mijn backup!
Download Attachment: Completebaan.bck 90,87 KB |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 sep 2017 : 15:36:27
|
wvk,
de rijweg van 1 naar 3 daar kan nooit een alternatieve wisselstraat inzitten, Dat geeft ook zeker problemen nu.
Verder kun je gewoon een blok maken met 1 melder en voor dat blok ee algemeen stopverbod geven voor alle treinen. Dan wordt er niet gestopt in een te kort blok en heb jij een trigger voor je seinen.
Dus 2 blokken erbij en dan is het veel netter opgelost dan dat het nu is.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 13 sep 2017 : 16:22:45
|
Mijn alternatieve wisselstraten lopen van blok 13 en 15 naar blokken 9 en 10 ook omgekeerd van 9 en 10 naar 13 en 15. Maar ik ga voor jouw oplossing: 2 blokken erbij met ieder 1 bezetmelder en een stopverbod!
Bedankt voor je feedback!! Groeten (ook) Wim. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
wvk
Netherlands
25 Posts |
Geplaatst - 14 sep 2017 : 14:08:21
|
Wim, Zie het nu ook, gaat al jaren goed...... Bedankt! Groeten Wim |
|
|
|
Onderwerp |
|