Ik rij met Koploper 9.0 Build 4 en vanavond had ik een loc op de baan welke met geluid en rook is uitgerust. Na boven in beeld de opties van beide te hebben ingeschakeld gebeurd er niets en moet is dit via mijn multimaus doen. Is er iets mis met deze functie of doe ik het verkeerd, alles is ook bij de betreffende loc ingevoerd.
De knoppen bovenin zijn alleen om geluidsfuncties en rookgeneratorfuncties in één keer voor alle locs aan of uit te schakelen. Je moet dan echter eerst wel de functie bij de loc definiëren. Dat doe je bij [Onderhouden]=>[Locomotieven]=>Tabblad Functies. Je kunt dan bij de functies opgeven of het een geluidsfunctie is of een rookgeneratorfunctie. Bijvoorbeeld als op F1 het motorgeluid zit, maak je bij Functies bij F1 Motorgeluid aan en geeft het ook de karakteristiek 'Motorgeluid'. Je kunt dan de functie aan of uit schakelen in het rijwindow of andere opties kiezen, zoals "Uitgebreid", waarmee je ze door speciale acties kan laten schakelen. Ik hoor wel of het je gelukt is, maar ik heb daar alle vertrouwen in.
Ik heb de oorzaak gevonden. Waarschijnlijk heb ik in een later stadium het geluid overgezet naar uitgebreid en daarna niet meer gebruikt. Nu staat het bij de loc weer op aan en werkt het weer.