Auteur |
Onderwerp |
|
prehorst
Netherlands
603 berichten |
Geplaatst - 23 jul 2016 : 21:50:09
|
Als ik koploper opstart dan staan in het baanoverzicht alle wissels als defect terwijl bij de wisseleigenschappen defect niet aangevinkt staat. Als ik automatischrijden aanzet komt er een melding dat de pc 23 dagen achter elkaar aangestaan heeft en dat de pc op nieuw moet worden opgestart. Maar hierna krijg ik de zelfde meldingen, ook heb ik onderhouden baanoverzicht geopend en het baan overzicht op nieuw opgeslagen maar ook dit heeft geen resultaat. Hoe kom ik van deze meldingen af? De pc waar het omgaat draait al heel lang op windows10 en heeft nooit problemen gehad met koploper.
Download Attachment: pre.bck 112,8 KB
Download Attachment: foutmelding.pdf 115,91 KB
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.1 ) |
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 23 jul 2016 : 21:51:47
|
Nog even ter verduidelijking; de pc heeft geen 23 dagen aangestaan maar juist 1 week uit.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( Spoor-N -selectrix-2000 - decoder63 - Roco - Trix - kato - fleischman - Koploper versie 9.1 ) |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 23 jul 2016 : 23:40:23
|
Wim
Dit heb ik al twee keer gedaan en zelf de accu uit de laptop gehaald en er weer in gedaan maar het probleem blijft
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 23 jul 2016 : 23:46:38
|
Aai en ik heb deze week omgebouwd op Windows 10....
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 24 jul 2016 : 09:54:13
|
Theo
Niet schrikken want de pc waar ik de problemen mee heb draait al maanden onder windows10 zonder problemen alleen nu even niet.
Wim Ik heb koploper verwijder en opnieuw geinstalleerd maar dat help niet het probleem is er nog steeds.
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 24 jul 2016 : 10:31:09
|
Piet,
Net je backup ingeladen op mijn koploperversie en mijn W10 PC, en je raad het natuurlijk al dat start gewoon op zoals het heurt.
Het probleem moet je dus in eigen huis zoeken en oplossen.
Mvg Wim
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 24 jul 2016 : 11:24:17
|
Wim
dat klopt, ik heb 2 pc waarop koploper draait. Alle twee met windows10, de ene pc bestuurd de baan en de andere, een laptop met dit verschijnsel, om wijzigingen en aanvullingen in de database te maken. Inderdaad als ik de database van de laptop met de foutmelding op de pc van de baan zet dan draait deze gewoon en andersom de database van de baan pc geeft op de laptop weer de foutmelding.
In onderhouden baanontwerp is in het toolvenster ook alles voorzien van de defectmelding, het gele bolletje.
Download Attachment: foutmelding.pdf 80,29 KB
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 24 jul 2016 : 11:31:38
|
Wim
Het probleem is opgelost. Het is een windows probleem, er zit namelijk in windows een teller die na 23 dagen de pc een shutdown geeft. Je moet dus binnen deze 23 dagen de pc bij afsluitmenu opnieuw starten activeren om de teller op nul te zetten.
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 24 jul 2016 : 11:40:50
|
Oftewel, precies wat Wim je als eerste antwoord al gaf. In slaap of standby zetten is geen volledig afsluiten. Daar doet het verwijderen van de accu niets aan af. Windows zal dan na het opstarten toch de opgeslagen status weer gebruiken.
Gr, Eric |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 24 jul 2016 : 11:59:54
|
Eric
Ik zet mijn pc,s altijd volledig uit maar ondanks dat kreeg ik toch deze melding. Na opnieuw starten bij het afsluiten was het probleem opgelost.
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 05 aug 2016 : 23:17:00
|
Waar het om gaat is dus Windows opnieuw opstarten, PC of niet :-) Wat is het toch moeilijk om elkaar te begrijpen Veel goede wil helpt ons er weer doorheen.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
|
|
|
Onderwerp |
|