Wat altijd gewerkt heeft is dat er vanuit Blok 41 naar Blok 51 netjes geremd wordt. Blok 51 is een stationsblok vanuit twee kanten benaderbaar. Vanuit Blok 41 komt een lok en meldt zich in Blok 51 aan op eerste bezetmelder. Nu is de tijd/afstand zodanig dat er naar minimaal afgeremd wordt vlak voor de stop melder. In ieder geval altijd te laat en de lok stopt abrupt.
Nu denk ik dat het te maken heeft met de geplaatste virtuele melder. Deze is bedoelt om toegewezen treinen (via vaste route) niet aan het eind van het blok te laten stoppen. Dit werkt overigens goed en naar tevredenheid.
Nu is er aan deze virtuele melder in onderhoud blokken geen actie gekoppeld aan de snelheden. Dus had ik niet verwacht dat de virtuele melder hier dan ook invloed op heeft. (behalve de toegewezen treinen in de vaste route).
Ik kom er dus niet achter waarom de treinen welke moeten stoppen in Blok 51 vanuit Blok 41, niet netjes leren remmen. De log geeft dan voor iedere lok "Te hard" aan.
Misschien zie ik wat over het hoofd of kan de combinatie die ik heb toegepast niet. Verder werkt de database uitstekend.
Ja, het bevestigd mijn vermoeden. Had gehoopt, dat wanneer je voor bepaalde loks de virtuele melders niet gebruikt, ze ook buitenspel zouden blijven voor het stop gedag. Maar helaas.
Zal zien of ik iets met een wissestraat beperking kan bereiken. In ieder geval een acceptabel stop gedrag.
Afremmen naar gemiddeld staat als "ja" bij de eerste melder gemarkeerd. Zou afremmen naar minimaal bij de eerste melder iets uithalen? Kan ik vanavond nog s proberen natuurlijk.
De eerste melder is nu ingesteld op start remmen naar minimaal. Dit gebeurt ook en zie in de log keurig waardes voor de tijd van het remmen. Maw het leren remmen is weer begonnen.
Zo ben ik het niet gewend, maar zal met de virt. Melder te maken heeben. Kan het niet uitleggen waarom het met remmen naar gemiddeld een andere gedrag heeft dan remmen naar minimaal.