Auteur |
Onderwerp |
|
ChrisBurger
Netherlands
162 berichten |
Geplaatst - 07 apr 2016 : 17:06:13
|
Hallo,
In versie 9.0 is de print mogelijkheid behoorlijk veranderd. In de helpfile staat de volgende info over printen:
Printen/Exporteren De print mogelijkheid zoals deze bestond in Koploper is komen te vervallen. Hiervoor in de plaats is nu een export naar html gekomen. Hierbij kan je zelf aangeven welke gegevens je wilt zien en in welke volgorde de kolommen worden getoond.
Mijn uitleg van deze tekst is dat wanneer ik bv de informatie over locomotief adressen wil exporteren dat ik dan een keuze-menu krijg welke kolommen met info ik wil aanmaken.
Ik krijg slechts de kolommen Decoderadres/waarbij gebruikt/Omschrijving.
Hoe kan ik dit anders instellen.
vr. groet, Chris Burger
Maerklin loks, C-rails, CS1-reloaded (4.0.2), Koploper, Windows 7 |
Bewerkt door ChrisBurger op 07 apr 2016 17:34:46 |
|
ChrisBurger
Netherlands
162 Posts |
Geplaatst - 07 apr 2016 : 20:29:22
|
Ben,
Dank voor je reactie.
Eigenlijk is er niet zoveel veranderd. Er is een HTML-optie bijgekomen. Als je onderhouden -> blokken gaat, kun je dit alleen maar afdrukken via de printer.
Ik ga er nog een beetje mee stoeien om te kijken wat de (on)mogelijkheden zijn.
vr. groet, Chris
Maerklin loks, C-rails, CS1-reloaded (4.0.2), Koploper, Windows 7 |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2016 : 08:28:57
|
Ben,
Wat heb jij dan anders ingesteld staan? Als ik naar Onderhouden blokken ga en het spinneweb krijg kan je alleen maar printen. Precies wat Chris ook ziet. Niets exporteren naar excel of HTML.
Gr. Eric |
|
|
LeidseBaan
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2016 : 09:30:36
|
Hallo Bij mij staat het gelijk in het hoofdvenster, naast de lok, stop licht en de klok...alleen je moet in de globale instellingen de pad naam veranderen Gr Tonnie
De leidseSpoorBaan is bij mij op Zolder, en dat in Groningen |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2016 : 09:45:10
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Ben
Het is hetzelfde als met Excel. Voor blokken kies je voor "definitie blokken" en vink je aan wat je wilt zien. Dat menu krijg je als je op het baanoverzicht gaat staan. Zo is het altijd geweest maar er is nu een extra knop HTML.
Dat is inderdaad hetzelfde gebleven en is er alleen de optie HTML bij gekomen. Dat is het probleem ook niet.
Maar hoe krijg jij vanuit het spinnenweb geëxporteerd naar Excel en HTML? Want daar krijg je alleen de print optie.
quote: Hallo Bij mij staat het gelijk in het hoofdvenster, naast de lok, stop licht en de klok...alleen je moet in de globale instellingen de pad naam veranderen Gr Tonnie
Dat is ook bekend . Anders werkt de export naar HTML niet.
Het "probleem" van Chris zit in het onderhouden blokken gedeelte. Daar vanuit kan je alleen het spinnenweb printen en niets exporteren. En dat lukt Ben blijkbaar wel. Ben benieuwd hoe hij dat wel voor elkaar krijgt.
Gr. Eric |
|
|
LeidseBaan
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2016 : 10:36:41
|
Hoi ja nu snap ik het, het zie er mooi uit, normaal schrijf ik het op, nu alles mooi overzichtelijk. tof.. kijken of de kleur kan veranderen Tonnie
De leidseSpoorBaan is bij mij op Zolder, en dat in Groningen |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2016 : 12:39:48
|
Lezen wat ik schrijf Eric!
Doe ik En dan lees ik in jouw reactie van 7:18:
quote:
quote: quote: Oorspronkelijk geplaatst door ChrisBurger
Als je onderhouden -> blokken gaat, kun je dit alleen maar afdrukken via de printer.
Na het openen van dit onderhoudsprogramma is uitvoer naar HTML ook mogelijk.
En dat klopt dus niet Daar kan je alleen printen en niet exporteren.
Maar de optie vanuit het hoofdscherm is makkelijker. Voor mij in ieder geval wel. levert voldoende info op. Chris wil dit blijkbaar ook vanuit het onderhouden scherm.
Gr. Eric |
|
|
LeidseBaan
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2016 : 13:59:17
|
Hallo Eric, dat is 1 ding, maar als je na onderhoud loc gaat en dan nog een keer op de knop druk op de hoofdscherm dan zie je een/nog een menutje van al je treinen, en das is interessant. Tonnie
De leidseSpoorBaan is bij mij op Zolder, en dat in Groningen, of kijk op Youtube |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2016 : 16:05:54
|
Beste Tonnie,
Dat weet ik Mij maakt het niet uit. Ik weet wel waar het staat en wat het doet.
Maar daar ging de tweede opmerking van Chris niet over Die wil blijkbaar exporteren vanuit het spinnenweb. En dat gaat niet. Daarom was ik benieuwd wat Ben daar dan wel bedoeld dat het zou kunnen.
Gr. Eric |
|
|
LeidseBaan
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 09 apr 2016 : 23:28:02
|
Het is hetzelfde als met Excel. Voor blokken kies je voor "definitie blokken" en vink je aan wat je wilt zien. Dat menu krijg je als je op het baanoverzicht gaat staan. Zo is het altijd geweest maar er is nu een extra knop HTML.
heb me de pleuris zitten te zoeken, maar kan niets vinden. een betere uitleg, of mijn koploper is anders Tonnie
De leidseSpoorBaan is bij mij op Zolder, en dat in Groningen, of kijk op Youtube |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|