Auteur |
Onderwerp |
|
Cees Brocaar
Netherlands
269 berichten |
Geplaatst - 02 apr 2016 : 11:39:31
|
Goedemorgen,
De opgave in cm, waarna een virtueel meldpunt wordt bereikt, is dit de afstand berekend vanaf het laatste meldpunt van het vorige blok(ken),of het meldpunt uit de tussen liggende wisselstraat indien dit het geval is?
Mvg, Cees |
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2016 : 14:21:05
|
Hallo Cees,
Dat kun je makkelijk zien.
Ga met de pijl op een bloknummer staan, klik rechts, klik op "Info bezetmeldpunten" en je ziet jouw virtuele bezetmeldpunt er tussen staan b.v. R60, de R van rijden en 60 van het aantal cm dat je hebt opgegeven.
Groeten
Jan. |
|
|
Cees Brocaar
Netherlands
269 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2016 : 14:31:42
|
Hallo Jan,
Ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt! Ik heb geen lengte op gegeven, dat is juist mijn vraag? Lengte vanaf welk punt?
Mvg, Cees |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2016 : 14:38:42
|
Cees,
Linksonder in je rijwindow van de trein die deze route rijdt zie je wanneer de virtuele melder en zijn afstand begint. Deze afstand is geen exacte maat in cm/ of sec, maar een benadering.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Cees Brocaar
Netherlands
269 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2016 : 15:26:54
|
Wim,
De route is er nog niet, die wil ik juist maken met een virtueel punt. Tussen de route van a>b ligt een wisselstraat met 2 wissels die elk voorzien zijn van een bezetmelder.De vraag is welke lengte geef ik op voor de eerste virtuele melder die ik in b wil plaatsen direct na de wisselstraat? Die van de laatste melder in blok a of vanaf het punt van de tweede wissel in de wisselstraat? De helpfile spreekt alleen maar over een bezetmelder met een voorbeeld in een blok. Maar kan dat ook vanaf een melder zijn, die in een wisselstraat ligt tussen twee blokken? Of kan alle bij?
Mvg, Cees |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
teppp01
Netherlands
87 Posts |
Geplaatst - 03 apr 2016 : 11:26:50
|
Hallo Cees,
In de help file staat het volgende;
Het tweede bezetmeldpunt is een virtueel bezetmeldpunt. Dit punt wordt bezet als een trein 150 cm (voorbeeld) heeft gereden na het vorige bezetmeldpunt. Er mogen ook meerdere virtuele bezetmeldpunten achter elkaar worden gebruikt. Bij ieder punt geldt: het is de afstand die is afgelegd na het vorige bezetmeldpunt. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen een echt of een virtueel bezetmeldpunt.
Is dit niet het antwoord op je vraag?
mvg.
Piet
Rij sinds 18 jaar met Koploper (nu 89-1), Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63 |
Bewerkt door teppp01 op 03 apr 2016 11:31:11 |
|
|
Cees Brocaar
Netherlands
269 Posts |
Geplaatst - 03 apr 2016 : 12:50:22
|
Heren,
Dank voor jullie reacties!
(Piet) zoals ik al schreef de helpfile geeft een heldere uitleg van het getoonde voorbeeld (2e melder)binnen een blokindeling!En dat was niet wat ik voor ogen had, zoals je kunt lezen! Binnen wisselstraten worden ook bezetmelders gebruikt en ik wilde weten of die ook hiervoor inzetbaar zijn.Vandaar mijn vraag.Dat is het fijne van een internet forum.
Ik zou het dus hebben kunnen proberen, zoals Wim al schreef, maar daar ben ik niet zo van!
Mvg, Cees |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 03 apr 2016 : 17:01:34
|
Hallo Cees,
Als je de bezetmelders van de wissels opneemt bij te verwachten wissels, kun je ten opzichte van die bezetmelder een virtuele bezetmelder definiëren.
Ik heb het net even geprobeerd met mijn database. In blok 51 heb ik de bezetmelders 7.05 en 7.06. De wissel naar het blok heeft bezetmelder 3.06. Ik heb na de bezetmelder 3.06 een virtuele bezetmelder opgenomen.
Hopelijk geeft dit de informatie waar je naar op zoek bent.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 03 apr 2016 : 17:19:02
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Cees Brocaar
Ik zou het dus hebben kunnen proberen, zoals Wim al schreef, maar daar ben ik niet zo van!
Nu daar ben ik dus wel van vandaar de ook iets uitgebreidere ervaring met de materie. Lezen doen en kijken wat er gebeurd, de beste leerschool.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|