Auteur |
Onderwerp |
|
robstuart
Netherlands
240 berichten |
Geplaatst - 24 mrt 2016 : 11:30:08
|
I.v.m. onderhoud en vervanging zou ik graag het aantal schakel-acties per wissel willen kunnen zien. Ik kan dan nagaan welke wissels de meeste acties hebben en ook heel interessant welke de minste.
Wissels en hun aandrijvingen vormen nog altijd de zwakste schakel op mijn baan derhalve mijn wens voor een stukje statistiek :-)
Natuurlijk de handleiding geraadpleegd en gezocht op statistiek en wissels. Ook zittende achter mijn PC en KL zie ik zo 1-2-3 niet waar dit te achterhalen is of te meten. Ergens moet het toch simpel zijn om per wissel elke schakel actie te registreren.
mvg, Rob
N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2016 : 12:12:08
|
Hoi Rob,
Mogelijk via communicatielogging en filters?
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2016 : 17:02:43
|
En wat wil je dan met deze info. Soms werkt een aandrijving 20 jaar dagelijks zonder problemen en soms is het na 10 x schakelen gebeurd en geeft hij problemen. En daarbij komt als het niet kapot is probeer het dan ook niet te maken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2016 : 19:37:02
|
zogenaamd kapot maken dus
Grtzz Rob
Geen gelul >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 17 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2016 : 21:59:01
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
En wat wil je dan met deze info. Soms werkt een aandrijving 20 jaar dagelijks zonder problemen en soms is het na 10 x schakelen gebeurd en geeft hij problemen. En daarbij komt als het niet kapot is probeer het dan ook niet te maken.
Mvg Wim.
Tja, waarom heb je statistiek voor de loks? Ook dat zijn elektro mechanische elementen die op zijn tijd onderhoud nodig hebben. Dat geldt voor wissels net zo. Het zijn in mijn ervaring de meest kwetsbare en storings gevoelige elementen. Door te meten hoe vaak een wissel aktief is kun je nagaan of er een verband is tussen een wisselstoring en het contact rijgedrag van een wissel.
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2016 : 22:58:05
|
Rob,
Voor het onderhouden van locomotieven heb ik geen statistiek nodig. Als een Locomotief niet meer doet wat hij moet doen is het tijd voor onderhoud. Ook hier als het niet kapot is hoef je het ook niet te maken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2016 : 11:22:26
|
Wim,,
Je bent een gelukkig man. :-)
mvg, Rob
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Rob,
Voor het onderhouden van locomotieven heb ik geen statistiek nodig. Als een Locomotief niet meer doet wat hij moet doen is het tijd voor onderhoud. Ook hier als het niet kapot is hoef je het ook niet te maken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 |
|
|
|
Onderwerp |
|